اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

درس عشق معلمان دهدشتی در روزگار کرونایی/مُهر «تعطیل شد» سد مِهرورزی نمی‌شود

کلاس درس مهربانی معلمان دهدشتی نشان داد کرونا نمی‌تواند مزاحم رابطه مهرورزی معلم و شاگردان شود.

درس عشق معلمان دهدشتی در روزگار کرونایی/مُهر «تعطیل شد» سد مِهرورزی نمی‌شود

خبرگزاری فارس از کهگیلویه-طیبه‌سادات سعادتی‌نیک؛ روزهایی که ایران عزیز ما همچون کشورهای دیگر میزبان ویروس نامهربان کروناست بسیاری از کارهایمان ناخواسته رنگ تعطیلی گرفته است.عزم همگان برای زمین‌گیر کردن کرونا اما جزم شده و هر کس به نوعی در جبهه مبارزه با این ویروس منحوس وارد عمل شده است.

تعطیلی اجباری مدارس همزمان با شیوع کرونا تا پایان سال تمدید شد و اگر تعطیلات نوروزی را اضافه کنیم یک دوره 45 روزه یعنی به اندازه نیمی از تابستان کلاس‌های درس خالی از هر دانش‌آموزی است.

هر چند طبق تصمیم درست متولیان امر مدارس تعطیل است اما سنگینی هراس و دلواپسی اولیاء درباره تحصیل فرزندان محسوس است و البته دغدغه اهل آموزش اگر بیشتر از اولیاء و دانش آموزان نباشد بی‌گمان کمتر نیست.

رزمایش متفاوت کرونایی/آمادگی برای کسب علم در شرایط بحرانی

در فرهنگ ملی ما شغل معلمی منزلت، قداست و حرمت بسیار دارد چرا که در این شغل نشانه‌هایی از فداکاری، مهربانی و مهر خدایی نهفته است و هر یک از ما در طول دوران تحصیل آن را با تمام وجود حس کرده‌ایم.

شبکه آموزش در رسانه ملی این روزها مدرسه مجازیست اما باعث نشده معلمان بی‌خیال آموزش شوند. برخی معلمان طی این مدت از وظایفشان غافل نشده‌اند؛  همت‌شان را به توان دغدغه‌های بلند رسانده آن را با ابزارهای زمان جمع زده تا حاصلش را بین دانش‌آموزانی که به نحوه تدریس و صدای معلم خود انس گرفته‌اند تقسیم کنند.

*درس مهربانی آموزگاران دهدشتی

«صمد باختر» و «صمد بشکار» هم‌کلاسی‌های دیروز و آموزگاران امروز صفات عشق و هنر بودن معلمی را در عمل معنا می‌کنند.

 

این دو معلم دهدشتی برای آن که شاگردانشان از درس و مدرسه عقب نیفتند اقدام به تشکیل گروه‌های مجازی کرده تا هم کلاسی‌ها را دور هم جمع کنند.

آموزشگاه فارابی هر روز محل آموزش از راه دور این دو معلم است صدای پای معلمان در آموزشگاه می‌پیچد و در سکوت کلاس‌های خالی از دانش‌آموز احساس دلتنگی موج می‌زند.

آنها برای دانش آموزانی که دسترسی به فضای مجازی ندارند هم چاره اندیشی کرده و به کمک والدین و یا واسطه‌هایی مطالب را به آنها حتی در دورترین نقاظ شهرستان می‌رسانند.

 

 

این معلمان هر روز تکالیف درس‌های مختلف دانش آموزان را در قالب کلیپ، عکس و فایل صوتی آموزش می‌دهند و از دانش آموزان می خواهند نسبت به انجام تکالیف اقدام کنند.

 

صمد باختر از دغدغه‌های خود برای تعقیب خط ممتد رشد دانش‌آموزان می‌گوید« بر خلاف برخی ذهنیت‌ها که تعطیلی مدارس را به نفع معلمان می‌دانند نگرانی ما بیش از هر زمان دیگر و شرایط سخت‌تر است.»


این آموزگار ابتدایی افزود: ساعات کاری که در مدت تعطیلی اجباری مدارس ما صرف آموزش می‌کنیم بیشتر از قبل است این روزها علاوه بر آموزش تا پاسی از شب پاسخگوی تلفن دانش‌آموزان برای رفع اشکال و مشاوره هم هستیم.

وی ادامه داد: بحث آموزش را به کمک کلیپ، صوت و تصاویر در اختیار دانش‌اموزان قرار می‌دهیم علاوه بر آن برای ماندگاری دانش‌آموزان در خانه و سرگرم شدن آنان مشاوره می‌دهیم.

 

 

این فرهنگی از قضاوت غیر منصفانه در خصوص معلمان گلایه دارد و می‌گوید« همه همکاران ما این روزها آموزش را رها نکرده و با تمام وجود پای کار هستند.»

 

وی که در کنار مقوله آموزش به فرهنگ‌سازی اقدامات مقابله با کرونا هم مشغول است، افزود: شهر خوب را شهروند خوب می‌سازد انتظار از همه عزیزان دارم که این روزها انسانیت را معنا بخشند و تا جایی که راه دارد همدیگر را درک کنند و نیازمندان را فراموش نکنند.

صمد بشکار نیز مشاوره تحصیلی و ارائه آموزش را دغدغه‌های این روزها دانسته و می‌گوید« با توجه به اینکه دانش‌اموزانم در مقطع ششم بوده و باید خود را برای ورود به مدرسه تیزهوشان آماده کنند برنامه‌ریزی ویژه وتخصصی فراتر از کتاب می‌طلبد.»

 

بشکار اضافه کرد: تعطیلی آموزش مانع برنامه‌ریزی برای رشد دانش‌آموزانم نشد مطالب لازم را روزانه تولید و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهم.

به گزارش فارس؛ تعطیلات اگرچه باعث مشکلات تحصیلی می‌شود اما ثابت کرد که قشر معلمان از راه دور نیز برای معلمی پرانگیزه هستند وظایف معلمی را فراموش نکرده و با ابداع شیوه‌های تدریس از راه دور دانش‌آموزان را پای کلاس درس مجازی می‌نشانند. و احساس چنین مسؤولیت گرانمایه‌ای در میان همه مشاغل و حرفه‌ها بی‌همتا و بی‌بدیل است.

انتهای پیام/82016/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول