اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

پویش «شکرانه سلامت» در خراسان‌جنوبی راه‌اندازی شد

مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: تعدادی از مؤسسات خیریه و مجموعه‌های مردمی، در قالب این پویش بر آن شدند تا به مشاغلی که تحت تأثیر این ویروس، درآمدشان کاهش پیدا کرده و نمی‌توانند برای شب عید، حداقل نیازهای خود را تأمین کنند، کمک کنند.

پویش «شکرانه سلامت» در خراسان‌جنوبی راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سعید امینی‌نسب صبح امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به راه‌اندازی پویش نذر سلامت، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در بین مردم و ایجاد مشکلات متعدد در حوزه سلامت و معیشت، ایجاد پویشی با عنوان نذر سلامت، به‌عنوان یک دغدغه احساس شد.

وی افزود: تعدادی از مؤسسات خیریه و مجموعه‌های مردمی، در قالب این پویش بر آن شدند تا به مشاغلی که تحت تأثیر این ویروس، درآمدشان کاهش پیدا کرده و نمی‌توانند برای شب عید، حداقل نیازهای خود را تأمین کنند، کمک کنند.

مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) خراسان‌جنوبی مطرح کرد: مهم‌ترین بخش از مشاغل جامعه کارگری، کودکان کار و همچنین کارگران روزمزد هستند که با توجه به اینکه اکثر این مشاغل اکنون به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده، تأمین معیشت و سلامت این اقشار به یک دغدغه تبدیل شده است.

امینی‌نسب تبیین کرد: هر چند در بررسی که مؤسسات خیریه انجام دادند، مشخص شد بسیاری از صنوف و بازاریانی که در بیرجند یا سایر شهرستان‌ها، قبلا کسب و کارشان پررونق بوده اکنون با کاهش شدید فروش مواجه شده و مشکلات خاص خودشان را دارند.

وی بیان داشت: امیدواریم با همکاری مردم، برای این اقشار مبالغی جمع‌آوری شود که در این خصوص از مردم خواسته می‌شود تا به این گروه‌ها که نیازشان برای شب عید بیشتر احساس می‌شود، کمک کنند.

مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در این پویش مؤسسات خیریه استان، مجموعه‌های حمایتی و نهادهایی مثل بهزیستی و کمیته امداد مشارکت دارند، گفت: البته ایده ایجاد این پویش از سمت تعدادی از بازاریان بیرجند مطرح شد و قرار شده تا قرارگاه جهادی امام رضا(ع) با کمک مؤسسات خیریه، در خصوص شناسایی افراد و همچنین جمع‌آوری مبالغ اقدام کند.

امینی‌نسب تأکید کرد: همچنین برای جلوگیری از موازی‌کاری و بهره‌مندی نیازمندان واقعی هم مقرر شد تا شناسایی افراد و جامعه هدف، با اطلاع کمیته امداد انجام شود تا براساس اطلاعات جمع‌آوری شده، همپوشانی‌ها حذف شود و یک جامعه آماری درستی از کارگران روزمزد و کودکان کار به‌دست آید.

وی با اشاره به اینکه قرار است در این پویش، بسته غذایی معمولی، به افراد شناسایی شده ارائه شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود که در این پویش حدودا بین 500-700 خانوار، از این کمک‌ها بهره‌مند شوند، اما قطعا آمار نهایی با کاستی‌هایی همراه خواهد بود که امیدواریم در سال آینده با کمک نهادهای حمایتی و مؤسسات خیریه، شناسایی دقیق‌تری داشته باشیم.

مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) خراسان‌جنوبی تصریح کرد: با روحیه‌ای که از مردم خراسان‌جنوبی سراغ دارم، قطعا حضور و استقبال مردم از این پویش را بالا ارزیابی می‌کنم.

امینی‌نسب مطرح کرد: امیدوارم با کمک رسانه‌ها و مردم در فضای مجازی و واقعی، یک پویش خوب را در استان تجربه کنیم و عایدات آن را هم تا قبل از شب عید، به دست نیازمندان واقعی و مورد هدف این پویش برسانیم.

وی یادآور شد: قرار شد تا همکاران تسهیل‌گر و شناسایی‌کننده از تمام مؤسسات خیریه در سطح استان، به‌صورت هماهنگ نیازمندان واقعی که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند را شناسایی کنند، این شناسایی به‌خصوص در محل تجمع کارگران روزمزد که در همه شهرستان‌ها مشخص است، انجام خواهد شد.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول