اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

84 درصد زنجانی‌ها کارت ملی هوشمند دریافت کردند

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: 84 درصد زنجانی‌های واجد شرایط، کارت ملی هوشمند دریافت کردند.

84 درصد زنجانی‌ها کارت ملی هوشمند دریافت کردند

سید علی شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ثبت وقایع چهار گانه حیات به صورت مستمر توسط اداره کل ثبت احوال استان زنجان انجام می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه در سال‌جاری ۱۵ هزار و ۱۲۰ واقعه ولادت در استان زنجان ثبت شده است، بیان کرد: ۴ هزار و ۶۳۴ واقعه وفات نیز امسال به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۳ واقعه فوت در زنجان به ثبت می‌رسد، گفت: این رقم نشان می‌دهد که به صورت میانگین هر دو ‌ ساعت یک واقعه فوت در زنجان به ثبت می‌رسد.

شفیعی با اشاره به اینکه ۴۲.۷ درصد مرگ و میر در زنجان به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی روی داده است، افزود: ۱۱ درصد مرگ و میر ناشی از سرطان‌ها و ۹ درصد بیماری‌های تنفسی بوده است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان در ادامه با اشاره به فعالیت ۴۹ ایستگاه برای ثبت و دریافت اطلاعات شهروندان برای صدور کارت ملی هوشمند در سال‌جاری عنوان کرد: از این تعداد ۱۲ ایستگاه اداره ثبت احوال، دو نمایندگی، ۱۱ ایستگاه پست، ۱۶ دفتر پیشخوان و هشت ایستگاه سیار است.

وی با بیان اینکه در استان زنجان ۸۳۸ هزار و ۵۵۶ نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند بودند، گفت: از این تعداد ۷۱۱ هزار و ۸۱ نفر کارت ملی خود را دریافت کردند که شامل ۸۴ درصد واجدین شرایط می‌شود.

شفیعی کارکرد کارت هوشمند ملی را در سال گذشته ۱۵۲ هزار و ۷۹۵ مورد اعلام کرد و گفت: کارت‌های ملی هوشمند در سال‌جاری ۶۵ هزار و ۳۶۲ کارکرد داشته است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول