اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

عرضه ماسک در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی معتبر آغاز شده است

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه ماسک‌های تولیدی صنوف از امروز در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی عرضه می‌شود گفت:‌تا پایان هفته جاری میزان توزیع بیشتر می‌شود و مردم برای تأمین این کالا دیگر مشکلی نخواهند داشت.

عرضه ماسک در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی معتبر آغاز شده است

قاسم نوده‌فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در رابطه با آخرین وضعیت تولید ماسک در کشور،‌گفت: پس از شیوع ویروس کرونا تقاضا برای این کالا بسیار افزایش یافت و با توجه به محدودیت تولید تأمین آن برای متقاضیان سخت شد.

رئیس اتاق اصناف تهران افزود: بنابر این با توجه به نیاز مبرم شبکه‌های بهداشت و درمان به این کالا تولیدات ماسک در چند هفته اخیر به بخش بهداشت و درمان اختصاص یافت تا نیاز کادر پرستاری و پزشکی تأمین شود.

وی اظهار داشت: اما از دو روز قبل وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد: واحدهای صنفی حوزه تجهیزات پزشکی در سامانه IMED وزارت بهداشت ثبت شده‌اند مجاز خواهند بود که از روز شنبه 24 اسفند ماه اقدام به فروش ماسک کنند که این امر حاکی از آن است که نیاز شبکه بهداشت و درمان تأمین شده و بخشی از ماسک تولید داخلی را می‌توان به متقاضیان خارج از شبکه بهداشت و درمان اختصاص داد.

رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی اظهار داشت: با توجه به تقاضای فراوان برای خرید ماسک تمهیداتی برای تولید این کالا از چند هفته پیش آغاز شد و مقرر شد تا واحدهای تولید پوشاک نیز اقدام به تولید ماسک کنند.

نوده‌فراهانی با بیان اینکه واحدهای تولید پوشاک تولیدکننده ماسک به زیر نظر وزارت بهداشت خواند بود، اظهار داشت: تا پیش از شیوع ویروس کرونا تولید ماسک سه‌لایه و N95  فقط توسط واحدهای تولیدی زیرمجموعه شبکه بهداشت و درمان انجام می‌شد و تولید تحت نظارت آنها بود.

وی افزود: اکنون هم نظارت بر عهده وزارت بهداشت و درمان است اما در راستای افزایش تولید واحدهای تولید پوشاک هم اقدام به تولید ماسک می‌کنند که در این واحدها پارچه مورد نیاز با تأیید وزارت بهداشت و درمان در اختیار این واحدهای تولیدی قرار می‌گیرد.

رئیس اتاق اصناف تهران اظهار داشت: ضمن اینکه کارگران این واحدهای تولیدی نیز باید در سلامت باشند و در آخر هم استریل ماسک‌های تولیدی تحت نظارت بهداشت و درمان صورت می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به روند تولید در این بخش و آغاز توزیع ماسک‌های تولیدی صنوف پیش‌بینی می‌شود تا آخر هفته جاری مردم برای خرید ماسک مشکلی نداشته باشند و به هر واحد مجازی که مورد تأیید وزارت بهداشت است، مراجعه کنند بتوانند این کالا را خریداری نمایند.

نوده‌فراهانی اظهار داشت: واحدهای تولید پوشاک فقط ماسک سه لایه تولید می‌کنند و این واحدها تجهیزات و امکانات لازم را برای تولید ماسک N95 ندارند.

وی اظهار داشت: قیمت مصوب ماسک‌ها تولیدی توسط صنوف 2200 تومان اعلام شده است ضمن اینکه توزیع این ماسک‌ها از امروز در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی معتبر آغاز شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول