اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

گام‌های مثبت «قشم» در مقابله با «کرونا»/ از تولید آب ژاول تا کیت‌های تشخیصی

جزیره قشم در راستای مقابله با ویروس کووید-19 مسیر خودکفایی اقلام پزشکی-بهداشتی مورد نیاز به منظور تامین نیاز جزیره و جنوب کشور را در پیش گرفته است.

گام‌های مثبت «قشم» در مقابله با «کرونا»/ از تولید آب ژاول تا کیت‌های تشخیصی

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، مرتضی شیخ‌زاده شامگاه امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: نشست‌های رسمی مقابله با کووید-19 از 22 بهمن ماه در جزیره قشم آغاز و تا کنون بیش از 10 جلسه با عناوین مختلف در این رابطه برگزار شده است.

وی افزود: در همین راستا 400 هزار ماسک بنابر نظر شبکه بهداشت و درمان جزیره توزیع و 600 ماسک N95 نیز در 2 مرحله به این شبکه تحویل شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: 30 دستگاه تب‌سنج به همراه تیم‌های لازم به منظور کنترل مبادی ورودی جزیره قشم در سرزمین اصلی استقرار یافت.

شیخ‌زاده ادامه داد: روزانه 11 هزار لیتر آب ژاول برای ضدعفونی کردن و گندزدایی از سطح جزیره در قشم تولید می‌شود و ذخیره آب ژاول سنگین این جزیره نیز 20 هزار لیتر است که که می‌توان 400 هزار لیتر آب ژاول معمولی از آن تولید کرد.

وی اضافه کرد: 71 لباس «گان» و پک محافظت شخصی نیز به شبکه بهداشت قشم تحویل و یکصد لباس دیگر نیز خریداری و در حال انتقال به جزیره است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ابراز داشت: توان تولید لباسی با مشخصه‌های لباس یکبار مصرف پزشکی در جزیره قشم ایجاد شده و قابلیت تولید یک هزار دست لباس در هفته وجود دارد.

شیخ‌زاده میزان ذخیره الکل جزیره قشم را یکهزار و 200 لیتر عنوان کرد.

آمادگی برای تولید کیت تشخیص و ضدعفونی کننده‌های نسل پنجم

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم نیز اظهار داشت: تولید کیت تشخیص بیماری کرونا در جزیره قشم به مراحل پایانی اخذ مجوزها رسیده و در فاز نخست با توان تولید10 هزار کیت در ماه فعالیت خود را آغاز می‌کند.

محمدرضا عباسی افزود: تولید این کیت‌های تشخیصی در جزیره قشم می‌تواند علاوه بر تامین جزیره و استان هرمزگان، نیاز منطقه جنوب ایران را نیز پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: جزیره قشم به لحاظ فنی برای تولید مواد ضد عفونی کننده نسل پنجم با میانگین ماندگاری 72 ساعته بر روی سطوح هیچ مشکلی ندارد و در حال رایزنی برای تامین برخی مواد اولیه مورد نیاز از خارج کشور هستیم.

انتهای پیام/88050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول