اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ابتلا به کرونا در دانشگاه شیراز مشاهده نشده است/ برنامه‌ای برای تغییر امتحانات دانشجویان نداریم

رئیس دانشگاه شیراز بابیان اینکه برنامه‌ای برای تغییر در زمان امتحانات دانشجویان نداریم گفت: در دانشگاه شیراز هیچ‌گونه ابتلایی به ویروس کرونا مشاهده نشده است.

ابتلا به کرونا در دانشگاه شیراز مشاهده نشده است/ برنامه‌ای برای تغییر امتحانات دانشجویان نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمید نادران امروز یک نشست خبری مجازی با موضوع اقدامات و توانمندی‌های برای مقابله به کرونا، با اشاره تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی و زیرمجموعه‌های آن، اظهار داشت: استان فارس علی‌رغم تمام مشکلات در صدر فعالیت‌ها و اقدامات است.

وی متذکر شد: در حال حاضر تعدادی از کارکنان که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و یا بانوان باردار به مرخصی رفتند و تعدادی دیگر از کارکنان به‌صورت نوبت‌بندی شده برای ارائه خدمات در دانشگاه حضور دارند خوشبختانه در دانشگاه شیراز هیچ‌گونه ابتلایی به این ویروس مشاهده نشده است.

رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به ورود دانشگاه شیراز به موضوع بیماری کروناویروس، گفت: علاوه بر فعالیت‌های دانشگاه، تشکیل ستاد مقابله به کرونا در سطح مدیران عالی دانشگاه و اتخاذ همکاری‌های لازم برای مقابله با شیوع این بیماری و تعطیلی کلاس‌های دانشگاه تا اطلاع ثانوی برای جلوگیری از ازدحام از سری فعالیت‌های انجام‌شده در مقابله به این ویروس بوده است.

وی تخلیه کلیه خوابگاه‌های دانشجویی، تعطیلی سلف‌های دانشگاه و تجمعات دانشجویی، تعلیق همایش‌ها، آموزش نیروهای خدماتی درزمینهٔ مقابله به کرونا، تهیه محلول‌های مشخص گندزدایی، فراهم کردن برگزاری کنفرانس‌های ویدئویی و تعطیلی جلسات، تهیه الکل، ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی‌کننده، نوبت‌بندی در حوزه اداری، تهیه و تهیه بروشورها و نصب اطلاعیه‌های لازم را از دیگر اقدام دانشگاه عنوان کرد.

نادگران با تأکید بر همراهی دانشگاه با مردم، عنوان کرد: کارگروه‌ پژوهشی در حوزه ویروس‌شناسی و وارد شدن کارگروه سلامت دانشکده علوم و تربیت در حوزه سلامت روان تشکیل‌شده است.

رئیس دانشگاه شیراز بابیان اینکه باید در مبارزه به ویروس کرونا به‌صورت عملی وارد میدان شد، گفت: به آموزش حفظ و نگهداری حیوانات خانگی، راستی آزمایی مواد ضدعفونی مانند الکل‌ها و ارائه طرح ضدعفونی هوشمند برای بانک‌ها با توجه به ابتلای تعداد قابل‌توجهی از کارمندان بانک به این بیماری، از سری برنامه‌هایی است که اجرایی شده است.

وی خبر داد: تا این لحظه تصمیمی برای تعطیلی امتحانات گرفته نشده است، در صورت تغییری در برنامه امتحانی به اطلاع دانشجویان خواهد رسید.

در ادامه این نشست خبری در فضای مجازی، قائم‌مقام رئیس دانشگاه شیراز، استاد بخش ویروس‌شناسی تولید واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک استان فارس با اشاره به یک‌صد دانشجوی خارجی در فارس، بیان کرد: 2 نفر از این دانشجویان هنوز به کشورهای خود بازنگشته‌اند، اما آموزش‌های لازم به آنان داده‌شده و نگرانی در مورد آن‌ها وجود ندارد.

علیرضا افشاری فر ، ویروسکرونا را یکی از بدترین ویروس‌ها خواند و اظهار داشت: مدارکی دال بر اینکه این ویروس یک حمله بیوتروریسم باشد در دسترس نیست.

وی بابیان اینکه طی تشکیل یک کارگروه تصمیم به برگزاری کلاس‌های دانشجویان به‌صورت آنلاین و آفلاین گرفته شد و ادامه داد: دانشگاه شیراز با دو دهه تجربه آموزش الکترونیکی، تمهیدات لازم برای تمام اساتید را برای برگزاری آنلاین و آفلاین رادار است و دانشجویان می‌توانند از نقاط مختلف کشور وارد سایت دانشگاه شوند و از تدریس الکترونیک برخوردار شوند.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه شیراز بابیان اینکه بازگشایی دانشگاه بستگی به کنترل بیماری کووید _19 دارد، گفت: برنامه آموزشی دانشجویان در درجه اهمیت قرار دارد اما تا رفع این بحران کلاس‌های به‌صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد تا کمترین آسیب متوجه دانشجویان شود.

انتهای پیام/9810013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول