اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

«توهم توطئه» راه کار جدید رسانه های غربی برای مردم ایران

کارشناس حوزه رسانه گفت: رسانه های خارجی تلاش می کنند نوعی «توهم توطئه» را بر ای مردم ایجاد کنند و با شانتاژ خبری در خصوص آمار مرگ ومیر و آسیب های ناشی از این بیماری می پردازند.

«توهم توطئه» راه کار جدید رسانه های غربی برای مردم ایران

سارا میرقاسمی کارشناس حوزه رسانه، در گفت و گو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس با اشاره به نقش رسانه و مردم در بحران بهداشتی مربوط به کرونا اظهار داشت: در عصرحاضر، سرمایه های اجتماعی مهمترین سرمایه هر کشوری هستند؛ سرمایه های اجتماعی شامل مردم جامعه ، افکار عمومی و میزان اعتمادی است که که آحاد جامعه نسبت به مسئولین و رسانه های داخلی هر کشوری دارند و یکی از مهمترین مسایلی که این روزها سرفصل رسانه ها را به خود اختصاص داده  بیماری کرونا وراه های مقابله و پیشگیری آن است.

وی افزود: مسأله ای که نقل مجلس رسانه ها در شرایط فعلی شده است و رسانه های خارجی تلاش می کنند با پمپاژ خبری بی اعتمادی داخلی را نسبت به مسئولین و رسانه های داخلی ایجاد کنند و به نوعی سرمایه های اجتماعی کشور ما را به مخاطره بیاندازند، بطوری که شاهد هستیم اخبار مربوط به بیماری کرونا سرفصل خبر ها را به خودش اختصاص داده است.

حداقل آموزش سواد رسانه ای به ما می گوید که وقتی خبری را می شنویم  قبل از "باز انتشار" خبربه منبع خبر توجه کنیم  و بعداز اطمینان از منبع موثق دست به انتشار خبر بزنیم.

 

این کارشناس حوزه رسانه خاطرنشان کرد: رسانه های خارجی تلاش می کنند نوعی «توهم توطئه» را بر ای مردم ایجاد کنند که کشور ایران و رسانه های رسمی و داخلی قابل اعتماد نیستند و با شانتاژ خبری در خصوص آمار مرگ ومیر و آسیب های ناشی از این بیماری می پردازند که  باعث به مخاطره افتادن "امنیت روانی" افراد جامعه می شود.

وی ادامه داد: این روزها که فراغت از شغل، مدرسه و دانشگاه و به وجود آمدن اوقات فراغت بیبشتر  باعث شده "حساسیت رسانه ای" ما در مورد این بیماری بیشتر شود و حتی چند برابر گذشته زمان بیشتری به استفاده از رسانه ها و غوطه ور شدن درفضای مجازی اختصاص دهیم و درنهایت موجی از اضطراب در مورد این بیماری از طریق رسانه ها جریان پیدا کند.

میرقاسمی اظهار داشت: انتشار شایعات بسیاری در خصوص بیماری کرونا، این حقیقت را یاد آوری می کند که به شدت نیازمند اهتمام به آموزش سواد رسانه ای در سطح جامعه به خصوص آموزش سواد مجازی هستیم.

این کارشناس حوزه رسانه در پایان خاطرنشان کرد: حداقل آموزش سواد رسانه ای به ما می گوید که وقتی خبری را می شنویم  قبل از "باز انتشار" خبربه منبع خبر توجه کنیم  و بعداز اطمینان از منبع موثق دست به انتشار خبر بزنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول