اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کسانی که بی‌دلیل در مشهد تردد کنند جریمه می‌شوند/ خراسان رضوی در وضعیت قرمز است

استاندار خراسان رضوی گفت: از فردا برای کسانی که غیرضروری در سطح شهر مشهد تردد می‌کنند، جرایمی را قرار است در نظر بگیریم، اما نمی‌خواهیم با وجود قانونی بودن این کار به این نقطه برسیم.

کسانی که بی‌دلیل در مشهد تردد کنند جریمه می‌شوند/ خراسان رضوی در وضعیت قرمز است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا رزم حسینی پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری رزمایش بهداشتی درمانی «با ولایت تا شهادت» که در میدان صبحگاه لشگر ۷۷ ثامن الائمه برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما بلافاصله با شیوع کرونا در کشور، ستاد استانی مقابله با این بیماری را با حضور مسئولین استانی تشکیل دادیم و اقدامات پیشگیرانه را شروع کردیم.

وی ادامه داد: این اقدامات شامل تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و تعطیلی تجمعاتی است که نباید صورت گیرد، که به دلیل شیوع بسیار زیاد و کم نظیر این ویروس باید انجام می‌شد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه در کنار این اقدامات بحث تقویت سلامت در دستور کار ستاد بوده است، بیان کرد: مشکلاتی همچون کمبود ماسک را سعی کردیم بهبود ببخشیم و آن را با اولویت به بیمارستان‌ها توزیع کردیم.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه خراسان رضوی هم اکنون در شرایط بحرانی قرار گرفته است و وضعیت آن قرمز است، اظهار کرد: یک نکته بسیار مهم در این شرایط مسافرت نکردن به این استان است و ما بازهم اعلام می‌کنیم خراسان رضوی امسال شرایط میزبانی از زائران عزیز را ندارد.

وی با بیان اینکه از هموطنان به دلیل پذیرا نبودن مسافر در نوروز امسال عذرخواهی می‌کنیم، بیان کرد: از هموطنان عزیز می‌خواهیم که مشهد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نکنند و بگذارند پزشکان ما این بیماری را مهار کنند چراکه هم اکنون ظرفیت درمانی ما رو‌به اتمام است و اگر حجم مسافران زیاد شود واقعا بیمارستان‌های ما گنجایش ندارد.

رزم حسینی تاکید کرد: در مبادی ورودی استان اقدامات جلوگیری و برخورد شدید با مسافرانی که سفرشان به داخل استان ضرورت ندارد، در حال انجام است و در چند روز آینده تشدید خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به فرمان رهبری مبنی بر کمک نیروهای مسلح برای جلوگیری از بحران متذکر شد: خوشبختانه با فرمان امیر آذریان از امروز همه یگان‌های ارتش فعالیت‌های خود را برای مقابله با کرونا در شهر شروع کردند.

 وی افزود: ایستگاه‌های سلامت نیز با ابلاغ ما به نیروهای ارتش و سپاه در شهر راه اندازی خواهد شد.

رزم حسینی ادامه داد: انشاالله با همت یکدیگر و با همکاری مردم از این بحران که احتمالا یک ماه درگیر آن هستیم با حداقل مرگ و میر عبور کنیم.

استاندار خراسان رضوی درباره کنترل رفت و آمد مردم در این ایام توضیح داد: قدم اول ارشاد مردم است که واقعا سفرهای درون شهری غیر ضرور خود را کم کنند ولی از فردا برای کسانی که غیر ضروری در شهر تردد می‌کنند، جرایمی را قرار است در نظر بگیریم، اما نمی‌خواهیم با وجود قانونی بودن این کار به آنجا برسیم.

آذریان: ایستگاه‌های سلامت را به زودی در نقاط مشخص راه اندازی می‌کنیم 

فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با ورود این ویروس منحوس به استان ما و شهر مشهد اقدامات بسیار خوبی در استانداری و نیروهای مسلح برای جلوگیری از بحران صورت گرفت.

 امیر سرتیپ رضا آذریان ادامه داد: با فرمان رهبری مبنی براینکه قرارگاه بهداشتی و درمانی تشکیل شود امروز با حضور استاندار رزمایش با ولایت تا شهادت را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه با تدابیر ابلاغی از سوی استاندار اقدامات بهداشتی و درمانی نیروهای مسلح صورت می‌گیرد افزود: ایستگاه‌های سلامت را به زودی در نقاط مشخص راه اندازی می‌کنیم که بحث تست تب سنجی و دیگر اقدامات پیشگیرانه در آنها انجام می‌شود.

فرمانده قرارگاه شمالشرق نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: ما همانطور که امنیت را برقرار می‌کنیم‌ باید برای سلامت هم کار کنیم.

امیر آذریان ادامه داد: ما به عنوان سرباز باید به سلامت مردم در این بحران با تدابیر رهبری کمک کنیم.

وی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم که با جدیت تمام با این ویروس برخورد کنند همانطور که ما داریم این کار را انجام می‌دهیم با همه ارگان‌های دولتی و لشگری همکاری کنند.

انتهای پیام/  70061/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول