اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اولین گشت مشترک جدید ترکیه و روسیه در ادلب سوریه انجام شد

وزارت دفاع روسیه از انجام شدن اولین گشت مشترک این کشور با ترکیه در استان ادلب سوریه خبر داد.

اولین گشت مشترک جدید ترکیه و روسیه در ادلب سوریه انجام شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه امروز با انتشار بیانیه‌ای از برگزاری اولین گشت مشترک این کشور با نیروهای ترکیه در استان ادلب سوریه خبر داد. 

صبح امروز مسکو اعلام کرده بود که بر اساس سند جدیدی که مقامات نظامی روسیه و ترکیه در آنکارا امضا کرده‌اند، نظامیان دو کشور گشت‌زنی‌های مشترک را مجددا در ادلب بزودی آغاز خواهند کرد. 

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که اولین گشتی مشترک در نزدیکی جاده «M4» در منطقه کاهش تنش در ادلب انجام شد و این گشت به دلیل تحریکات از قبل برنامه‌ریزی شده گروه‌های مسلح افراطی که تحت کنترل ترکیه نیستند، مختصر برگزار شد. 


گشتی مشترک روسیه و ترکیه در ادلب- امروز

 

طبق این بیانیه «تروریست‌ها تلاش کردند تحریکات خود را اجرایی کنند. برای همین ساکنان منطقه را سپرانسانی خود قرار دادند حتی زنان و کودکان را».

روسیه در این بیانیه اشاره کرده است که «به طرف ترک، زمان و فرصت کافی برای دور کردن گروه‌های تروریستی و تضمین امنیت گشت‌های مشترک در جاده ام-۴ داده شده است». 

گشت امروز از روستای ترنبه در دو کیلومتری شهر سراقب در شرق شهر ادلب (مرکز استان ادلب) آغاز شد و قرار بود که به روستای عین الحور ختم شود. 

به دنبال افزایش تنش‌ها میان روسیه و ترکیه درباره ادلب که بعد از پیشروی‌های ارتش سوریه در این منطقه به وجود آمد، پوتین و اردوغان اخیرا بر سر آتش بس مجدد در این منطقه به توافق رسیدند.

 

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول