اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

روند افزایش آمار بیماران کووید 19 در زنجان نگران‌کننده است

معاون تحقیقات و فن‌آوری دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان وضعیت استان در شیوع بیماری کووید 19 را زرد عنوان کرد و گفت: این به معنی این است که میزان شیوع نه کم و نه زیاد است. ولی روند نگران کننده است.

روند افزایش آمار بیماران کووید 19 در زنجان نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌رضا شغلی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با تاکید بر اینکه روند اپیدمی در استان رشد پیدا کرده است، اظهار کرد: این موضوع یک زنگ خطر محسوب می‌شود.

معاون تحقیقات و فن‌آوری دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر هر فرد مبتلا توان آلوده کردن سه تا چهار نفر را دارد، افزود: معنی این موضوع این است که اگر نتوانیم این زنجیره را قطع کنیم، روند ابتلای مردم به کوووید 19 افزایش یافته و شتاب خواهد گرفت.

وی با اشاره به گزارش‌های رسیده مبنی بر شلوغی خیابان‌ها در زنجان گفت: یادمان باشد، برای مرور خاطرات کرونایی در آینده نیاز داریم که امروز در خانه بمانیم.

شغلی سرعت شیوع بیماری کرونا را بسیار بالا دانست و تصریح کرد: تجربه و یافته‌های ما مربوط به اطلاعات دریافتی از چین و بیش از 20 روز گذشته در ایران است و به دلیل ناشناخته بودن بیماری اگر رعایت نکنیم ممکن است فوتی‌هایی را در بین اطرافیان خود به دلیل ابتلا به این بیماری داشته باشیم.

معاون تحقیقات و فن‌آوری دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با دشوار دانستن تغییر رفتار مردم در کوتاه مدت افزود: اما همه باید برای کاهش مشکلات ناشی از شیوع کرونا ویروس تلاش کرده و تغییرات رفتاری را حتی اگر به اجبار و اقدامات قاطع‌تر ایجاد کنیم.

وی با اشاره به وجود شایعات فراوان در مورد کروناویروس گفت: مردم اخبار درست را از منابع درست دریافت کنند تا گرفتار شایعات نشوند.

شغلی به حضور خود در آرامستان و شنیدن شایعات فراوان در مورد مرگ و میر زیاد ناشی از این بیماری اشاره و تاکید کرد: این اخبار اصلا درست نیست و افراد پخش کننده این شایعات در قبال وحشت ایجاد شده مسؤول هستند.

معاون تحقیقات و فن‌آوری دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ابتلای قطعی 32 بیمار به کرونا ویروس طی 24 ساعت گذشته در سطح استان اشاره کردو افزود: این آمار طی دو روز گذشته تکرار شده که بیانگر حرکت استان به سمت اوج بیماری است که خوب نیست.

شغلی وضعیت استان زنجان را در شیوع بیماری کووید 19 زرد عنوان کرد و افزود: این به معنی این است که میزان شیوع نه کم و نه زیاد است ولی روند نگران کننده است.

معاون تحقیقات و فن‌آوری دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: آزمایشگاه تشخیص کووید 19 راه‌اندازی شده در زنجان، روزانه توان آزمایش 30 مورد را دارد.

وی یکی از کمیته‌های تشکیل شده در این ایام را کمیته گندزدایی معابر اعلام کرد و گفت: پویش‌های مردمی تشکیل شده در این حوزه بسیار مفید است و باید زیر نظر کارشناسان فعالیت کنند، تا جلوی آسیب‌های احتمالی گرفته شود که مثال آن استفاده‌های انجام شده از الکل صنعتی است.

شغلی با بیان اینکه دانشگاه و حوزه سلامت نقش 20 درصدی در سلامت دارد، ادامه داد: 80 درصد مبارزه با کرونا بیرون از دانشگاه صورت می‌گیرد و پیشگیری از این اپیدمی نیازمند همراهی ملی است و پیشگیری از خطر یک اقدام غریزی است که باید مد نظر مردم باشد.

معاون تحقیقات و فن‌آوری دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نرم تولید و توزیع مواد بهداشتی را قبل از اپیدمی نرمال اعلام کرد و افزود: اما بعد از اپیدمی این نرم به هم خورد، و اقدام سودجویان در احتکار و عرضه در خارج از شبکه داروخانه‌ای و همچنین خرید بیش از نیاز توسط مردم منجر به کمبودهایی در حوزه لوازم بهداشتی شده است.

وی با اشاره به افزایش میزان تولید از جمله تغییرات ایجاد شده در خط تولید سایر لوازم به تولید لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده ابراز امیدواری کرد، با ادامه تولید و توزیع مشکلات موجود در این حیطه حل شود.

شغلی وظیفه هدایت ستاد مبارزه با کرونا را بر عهده عالی‌ترین مقام استان اعلام کرد و افزود: همراهی سایر ارگان‌ها حتی پویش‌های مردمی با تدبیر این ستاد انجام می‌شود و همه باید از پراکنده کاری دوری کرده و در چارجوب سازماندهی انجام شده فعالیت کنیم.

معاون تحقیقات و فن‌آوری دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان شرایط کشور را خاص عنوان و تاکید کرد: موج نخست کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری را خود مردم هستند و هر کاری انجام شود بدون همراهی مردم پیش برنده نخواهد بود هر چند دستگاه‌ها هم درصدد همراهی هستند و در این رابطه اقداماتی هم انجام شده است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول