اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

آزمایش انسانی واکسن کرونا امروز آغاز می‌شود

آزمایش بالینی یک واکسن کرونا در آمریکا از امروز آغاز می‌شود و طی آن چندین جوان سالم دوزهای مخلتفی از واکسن موردنظر را دریافت می‌کنند.

آزمایش انسانی واکسن کرونا امروز آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، آزمایش بالینی یک واکسن کرونا در آمریکا از امروز آغاز می شود.

در این آزمایش قرار است ۴۵ جوان سالم دوزهای مختلفی از واکسن را دریافت کنند؛ به گفته مقامات بهداشت عمومی، هدف این است که صرفاً بررسی شود که واکسن‌ها عوارض جانبی نگران کننده‌ای ندارند و این مرحله می‌تواند شرایط آزمایش‌های بزرگتر را فراهم کند. 

این پروژه با حمایت مالی انستیتو بهداشت ملی آمریکا (NIH) در مرکز تحقیقات بهداشت Kaiser Permmanent Washingtonواقع در شهر سیاتل انجام می‌شود.

Anthony Fauci، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی NIH گفت: اگر آزمایش‌های ایمنی اولیه به خوبی پیش برود می‌توان به ساخت واکسن امیدوار بود؛ به گفته مسئولان بهداشتی ۱۲ تا ۱۸ ماه طول می کشد یک واکسن احتمالی برای ویروس کرونا تایید شود.

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، افراد مبتلا به بیماری خفیف کووید ۱۹ در طی دو هفته بهبود می‌یابند، در حالی که مبتلایان به شکل شدیدتر بیماری ممکن است سه تا ۶ هفته روند بهبود را طی کنند.

واکسنی که امروز قرار است روی افراد جوان آزمایش شود، توسط شرکت «مدرنا» با همکاری انستیتو بهداشت ملی آمریکا  ساخته شده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول