اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پیامهای «مسرور بارزانی» و پدرش در سالروز بمباران شیمیایی حلبچه

نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق و مسعود بارزانی در سالروز بمباران شیمیایی حلبچه دو بیانیه جداگانه صادر کردند.

پیامهای «مسرور بارزانی» و پدرش در سالروز بمباران شیمیایی حلبچه

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق، امروز (دوشنبه - ۱۶ مارس)، همزمان با سی‌ودومین سالگرد جنایت رژیم صدام در بمباران «حلبچه» بیانیه‌ای صادر کرد.

وی طی این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «شفق نیوز» منتشر شد، گفت: « امروز سی‌و‌دومین سالگرد بمباران و کشتار جمعی در حلبچه است که در چارچوب سیاست کشتارجمعی و نسل‌کشی ملت کردستان صورت گرفت.»

بارزانی تاکید کرد:« این جنایت بزرگ هنوز زخم عمیقی بر [پیکره] تاریخ مردم کردستان و نوعی ظلم و آزار امت ماست. دولت منطقه کردستان که ثمره خون شهدا و مقاومت قهرمانانه ملت ماست، تمام تلاش خود را وقف ارائه بهترین خدمات به خانواده‌های شهدا و [قربانیان عملیات] انفال می‌کند.»

وی افزود: «ما این مناسبت غم‌انگیز را انگیزه‌ای برای متحد کردن صفوف و اقدام مشترک برای پایان دادن به تراژدی‌ها و مقابله با چالش‌ها و اوضاع دشوار می‌کنیم.

بمباران شیمیایی حلبچه در ۱۶ مارس ۱۹۸۸ صورت گرفت که طی آن ۵ هزار نفر کشته و نزدیک به ۷ هزار نفر زخمی شدند که برخی از آنها تا به امروز نیز از آسیبی که از این حمله دیده‌اند، رنج می‌برند.

مسعود بارزانی خواستار پرداخت غرامت به قربانیان حلبچه شد

«مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان عراق نیز در سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه از دولت کنونی عراق خواست تا به قربانیان این جنایت رژیم صدام غرامت پرداخت کند.

وی طی پستی در توئیتر نوشت: «بمباران شیمیایی حلبچه امتداد مجموعه جنایات و مصیبت‌هایی بود که دشمنان در راستای نابودی و محو ملت کردستان علیه آن مرتکب شدند و با مظلومیت و فداکاری‌های حلبچه شهید، جهان بیشتر در دردها و مصیبت‌های ملت کردستان را درک کرد.»
بارزانی افزود که بمباران حلبچه با سلاح شیمیایی زخم عمیقی بر پیکر ملت کردستان ایجاد کرد که هرگز فراموش نخواهد شد. این حق ملت کردستان است که از دولت عراق، غرامت بخواهد و دولت عراق نباید بیش از این در این امر اهمال کند و غرامت خسارت‌دیدگان در عملیات انفال و بمباران شیمیایی را بپردازد. 

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول