اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بازداشت 70 محتکر اقلام پزشکی در اصفهان/ برخورد جدی با تجمع‌کنندگان در چهارشنبه آخر سال

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: بیش از 70 نفر از محتکران بازداشت و 16 محل اختفا اقلام پزشکی شناسایی و پلمب شد.

بازداشت 70 محتکر اقلام پزشکی در اصفهان/ برخورد جدی با تجمع‌کنندگان در چهارشنبه آخر سال

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار مهدی معصوم‌بیگی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به اقدامات پلیس استان در سال ۹۸ اظهار داشت: در ابتدا جا دارد خسته نباشید ویژه به کادر درمانی و پزشکی در سرتاسر کشور عرض کنم، در ابتدای اعلام شرایط ویژه در خصوص بیماری کرونا، دستور عمل جامعی به پلیس استان ابلاغ شد، در پی این مأموریت مقرر شد با محتکران اقلام پزشکی برخورد قاطع صورت گیرد، همچنین با رصد فضای مجازی با مجرمان و شایعه‌پراکنان برخورد شود.

فرمانده نیروی انتظامی اصفهان ادامه داد: در ابتدای طرح مقابله با محتکران اقلام بهداشتی بالغ بر چهار میلیون اقلام پزشکی با همکاری دیگر دستگاه‌ها کشف شد که شامل دستکش، ماسک، الکل و لوازم محافظتی است. بیش از ۷۰ نفر از محتکران بازداشت و ۱۶ محل اختفای اقلام شناسایی و پلمب شد، همچنین بیش از ۱۰۰ مکان در استان که شامل رستوران، کافی‌شاپ، گیم‌نت می‌شود بنابر پروتکل‌های بهداشتی توسط ناجا پلمب شد.

وی با اشاره به افزایش قدرت شناسایی پلیس ادامه داد: در حوزه مبارزه با سرقت، ۱۳۰ باند سرقت توسط نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر شدند، قدرت کشف پلیس در سال جاری ۵ درصد در حوزه سرقت افزایش داشته، همچنین دستگیری سارقین نیز با رشد ۹ درصدی روبرو بوده است؛ ارزش ریالی کل اقلام مکشوفه مبلغی نزدیک به ۶۳۷ میلیارد تومان تخمین زده شده است. همچنین بالغ بر ۳ هزار پرونده مبارزه با قاچاق کالا در استان تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه ۲۲ درصد رشد داشته است و ۹۸۰ دستگاه خودرو نیز در این طرح توقیف شد.

معصوم‌بیگی تصریح کرد: در حوزه فضای مجازی طبق آخرین آمار ۸۲ درصد پرونده‌های تشکیل شده نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، قدرت کشف پلیس نیز افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است؛ عمده رصد پلیس فتا بر روی خرید و فروش سلاح و همچنین مقابله با اراذل و اوباش بود که در این طرح نزدیک به ۵۰ نفر از اوباش دستگیر شدند، همچنین تبلیغات بداخلاقی و فروش اقلام ممنوعه، قمار و شرط‌بندی نیز زیر ذره بین پلیس فتا است. در همین راستا پس از بررسی‌ عملکرد در سطح کشور پلیس فتای اصفهان نیز به عنوان بهترین پلیس فتای کشور انتخاب شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کاهش تصادفات منجر به فوت در استان اضافه کرد: ۳۳۴ نفر داخل شهر جان خود را از دست دادند که عمده‌ این جانباختگان را موتور سواران و عابرین تشکیل می‌دهند، همچنین شاهد کاهش ۱۴ درصدی آمار تصادفات در موتورسواران بوده‌ایم، ۱۲ هزار و ۵۹۰ نفر نیز در تصادفات مجروح شدند؛ در حوزه برون شهری نیز شاهد کاهش ۹ درصد تلفات رانندگی هستیم، بزرگراه اصفهان -کاشان نیز رکورد دار تصادفات در استان است و بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در سال جاری ۴ میلیون ۲۰۰ هزار بار شماره ۱۱۰ پلیس زنگ خورده است، از این تعداد گزارش تصادفات در رده نخست و رتبه دوم مربوط به گزارش و امدادخواهی درگیری و نزاع بوده است؛ در حوزه نظارت بر اماکن عمومی نیز نظارت‌ها ناجا افزایش ۵۰ درصدی داشته، همچنین در بحث نظارت بر اقامتگاه‌ها شاهد رشد ۲۳ درصدی بودیم.

معصوم‌بیگی تصریح کرد: بالغ بر ۴۱ تن مواد مخدر در سال جاری در اصفهان کشف شد، طرح ارتقاع امنیت اجتماعی نیز نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد شاهد افزایش بوده، طرح نظارت بر مبادی ترانزیت مواد مخدر نیز ۲۳ درصد افزایش یافته و ۲۵ هزار نفر از معتادین و فروشندگان مواد مخدر در استان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه پلیس از تجمعات چهارشنبه سوری جلوگیری می‌کند افزود: شرایط سال جاری با سال‌های گذشته کاملاً متفاوت است بنابر توصیه‌‌های پزشکی نباید تجمعات شکل بگیرد، پلیس به خاطر سلامت و امنیت مردم با تجمع‌کنندگان برخورد می‌کند؛ فرهنگ مردم اصفهان بالاتر از این است که پلیس به مردم در این خصوص و تجمع تذکر دهد، چنانچه فردی بخواهد این نظم را برهم زند و سلامتی مردم را در خطر بیاندازد توسط پلیس دستگیر خواهد شد.

وی پیرامون موضوع قرنطینه شهرها تصریح کرد: این موضوع در اختیار ستاد ملی مبارزه با کرونا است و اختیاری در دست پلیس استان نیست، هر تصمیمی این ستاد بگیرد نیروی انتظامی با قوت به وظیفه خود عمل خواهد کرد، هم‌اکنون در بحث غربالگری در مبادی ورودی شهرها پلیس به همراه دیگر دستگاه‌ها در حال خدمت است در این موضوع کمک می‌کند.

معصوم‌بیگی در خصوص نشر اکاذیب و شایعه پیرامون بیماری کرونا افزود: بیش از ۶۰ پرونده در خصوص نشر اکاذیب تشکیل شده، افرادی که اخبار کذب و دروغ را در خصوص بیماری کرونا منتشر می‌کردند توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند همچنین نظارت پلیس فتا در این خصوص جدی و ادامه دار خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در مورد فوت ۷ نفر در استان به دلیل مصرف مشروبات الکی تقلبی گفت: پلیس برای این موضوع پرونده تشکیل داده و در حال شناسایی فروشندگان هستند و بزودی این افراد دستگیر خواهند شد.

وی در مورد آزاد سازی موقت زندانیان به دلیل شیوع بیماری کرونا و طرح ارتقاع امنیت نوروز تصریح کرد: قرارگاهی به عنوان قرارگاه نوروزی با شعار امنیت جامعه، آرامش خانواده در کشور پیش از شیوع کرونا تشکیل شد، این قرارگاه اکنون کمک‌رسان ستاد ملی کرونا است، در ابتدا این قرارگاه در خصوص ایام نوروز بود اما با توجه به شرایط به مسائل کرونا می‌پردازد، این قرارگاه به خوبی همه شرایط را بررسی می‌کند و جای نگرانی نیست.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه تا کنون هیچ یک از پرسنل ناجا به بیماری کرونا مبتلا نشده‌اند، تصریح کرد: نیروی انتظامی به صورت مستمر در حال خدمت‌رسانی به مردم است و در معرض خطر بودن این نیروی طبیعی است، تا این لحظه هیچ آمار مثبتی اعلام نشده است.

وی در خصوص وضعیت پادگان‌ها تحت امر ناجا در استان افزود: در پادگان‌ها به صورت مستمر پایش و بررسی عوامل انجام می‌شود، همچنین  گندزدایی و ضدعفونی کردن پادگان‌ها نیز به صورت جدی و پیاپی انجام می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۷/ص۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول