اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

افت 55 دلاری طلا

علی رغم افزایش قیمت طلا در ساعات اولیه معاملات به علت کاهش نرخ بهره آمریکا، بهای این فلز گران بها با فروش از سوی سرمایه‌گذاران 55.19 دلار کاهش یافت.

افت 55 دلاری طلا

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا در ساعات اولیه معاملات امروز پس از اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را  کاهش داد، افزایش یافت، اما در بحبوحه فروش یک جای اوراق قرضه و برای اینکه سرمایه‌گذاران تصمیم گرفتند تا با فروش این فلز گران بها نقدینگی جمع کنند، کاهش یافت.

هر اونس طلا تا 1542.90 دلار در هر اونس بالا رفت، اما اکنون با 55.19 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به 1474.64 دلار در هر اونس رسید.

طلا روز جمعه 3 درصد از ارزش خود را از دست داده بود.

مارگارت یانگیان، تحلیلگر بازارهای سی ام سی گفت: «قیمت‌ها در ابتدا به علت کاهش غیرمنتظره نرخ بهره افزایش یافت، اما در بازار تردید بسیاری وجود دارد، دیدگاه های مختلفی وجود دارد. سرمایه گذاران اکنون در حال فروش همه به قیمت ارزان هستند، آنها فقط نقدینگی می‌خواهند.»

بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را به نزدیک صفر برگرداند و شرع به خرید اوراق قرضه کرد تا از سرعت فروپاشی اقتصاد جهانی در میانه شیوع کرونا بکاهد.

یان گفت: کاهش نرخ بهره و از سرگیری سیاست‌های تسهیل کمی برای طلا مثبت است، اما «ما در زمان غیرمتعارفی قرار داریم و این نظریه احتمالا در زمان بی ثباتی بسیار اجرایی نخواهد شد.»

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول