اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بیم محافل صهیونیستی از فروپاشی کامل سیستم بهداشتی این رژیم در عرض دو هفته

محافل رژیم صهیونیستی به شدت نگران ناکارآمدی سیستم بهداشتی این رژیم برای مقابل با شیوع ویروس کرونا هستند.

بیم محافل صهیونیستی از فروپاشی کامل سیستم بهداشتی این رژیم در عرض دو هفته

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین اشغالی به بیش از ۲۰۰ مورد، محافل رژیم صهیونیستی از ناتوانی و عدم آمادگی این رژیم برای مقابله با شیوع گسترده این بیماری ابراز نگرانی شدید کردند.

به نوشته وبگاه «سما نیوز»، در این خصوص «ناحوم بارینگ» تحلیلگر ارشد سیاسی روزنامه «یدیعوت احارانوت» به نقل از محافل تصمیم‌ساز در داخل اسرائیل گفته است که این رژیم در مدت کمتر از دو هفته به شرایط ایتالیا که دومین آمار مبتلایان را دارد، خواهد رسید و در آن زمان سیستم بهداشتی فروخواهد پاشید.

به گفته منابع صهیونیستی، رژیم اسرائیل سال‌هاست با بیماری‌های مزمن و واگیردار مواجه است و کابینه‌های متوالی اقدامی در راستای آمادگی و افزایش بودجه در این راستا نکرده‌اند. این موضوع در خصوص کابینه «بنیامین نتانیاهو» بیش از سایر کابینه‌ها صادق است.

به نوشته سما نیوز، رسانه‌های عبری‌زبان همچنین از اختلاف شدید میان وزارت بهداشت و وزارت دارایی اسرائیل در خصوص چگونگی مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر می‌دهند. همچنین وزارت بهداشت از دولت خواسته است تا قوانین فوق‌العاده به مدت نامعلومی اجرا شود.

اما مهم‌تر از این‌ها منابع صهیونیستی از فروپاشی کامل سیستم بهداشتی اسرائیل و عدم توانایی برای مقابله این ویروس و معالجه مبتلایان به شدت واهمه دارند و در مقابل نیز وزارت مالی اسرائیل پشت درهای بسته در خصوص اجرای قوانین فوق‌العاده و تأثیر بسیار منفی آن بر اقتصاد هشدار داده و گفته است که این اقدام موجب تعطیلی کامل روند تولید خواهد شد و دولت توان تحمل این شرایط را حتی برای مدت کوتاهی نیز ندارد، چه برسد به اینکه وضعیت مذکور بخواهد طولانی شود.

در این راستا، به نوشته وبگاه عبری زبان «واللا» منابع امنیتی رژیم صهیونیستی خبر داد‌ه‌اند که ارتش این رژیم آماده شیوع گسترده ویروس کرونا است و راه‌های آمادگی برای مقابله با بحران احتمالی را بررسی می‌کند. از جمله این اقدامات مسدود کردن راهها و حضور گسترده در شهرها و شهرک‌ها است. ارتش صهیونیستی همچنین تلاش دارد خود را در برابر شیوع بیماری کووید-۱۹ در میان اعضای خود نیز آماده کند.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» دیروز (یکشنبه) اعلام کرد که در پی ابتلای چهار نفر در فلسطین اشغالی به ویروس کرونا با منبع نامشخص، نگرانی در محافل پزشکی این رژیم تشدید شده است.

بر اساس این گزارش، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی تخمین زده بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ بیمار تاکنون شناسایی نشده‌اند و نگرانی زیادی بابت عدم شناسایی آنها وجود دارد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز امروز خبر داد که سازمان‌های امنیتی این رژیم از جمله موساد برای کمک به کابینه برای تأمین امکانات پزشکی جهت مقابله با ویروس کرونا وارد عمل شده‌اند.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی خبر داده است که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در فلسطین اشغالی به ۲۱۳ نفررسیده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، از این تعداد چهار نفر بهبودی خود را بدست آورده و ۱۶۵ نفر نیز در بیمارستان بستری هستند. حال دو نفر از مبتلایان به ویروس کرونا نیز بحرانی اعلام شده است.ق

پیش از این نتانیاهو احتمال داده بود ۶۰ تا ۷۰ درصد ساکنان فلسطین اشغالی به ویروس کرونا مبتلا شوند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول