اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

لزوم تعطیلی موقت «غرفه‌های» شهرداری/ امکانات بهداشتی سریعأ در اختیار «کارگران» قرار گیرد

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به تعطیلی موقت غرفه‌های شهرداری، گفت: غرفه‌های نوروزی که در سطح شهر فعالیت می‌کنند هرچه سریع‌تر جمع‌آوری و تعطیل شود.

لزوم تعطیلی موقت «غرفه‌های» شهرداری/ امکانات بهداشتی سریعأ در اختیار «کارگران» قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر، فاطمه جراره در یکصد و هفتادمین جلسه غیرعلنی و فوق‌العاده شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کنترل این بیماری و همچنین حفظ جان و سلامت شهروندان تصمیم گرفته شد که غرفه‌های نوروزی ماهی، سبزه و وسایل هفت‌سین که در سطح شهر فعالیت می‌کنند هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف و جمع‌آوری گردد چراکه این غرفه‌ها با تجمع شهروندان، محلی برای گسترش این ویروس است و همچنین  شهرداری مؤظف است که خسارت غرفه‌های محصولات نوروزی به افرادی که غرفه ایجاد کرده‌اند را پرداخت کند.

وی افزود: برای جلوگیری از تجمع در ساحل و بوستان‌ها، مکان‌های ورزشی و تفریحی و غرفه‌های مربوط به شهرداری در ساحل و بوستان‌ها و پایانه‌های مسافربری موقتا تا پایان فروردین‌ماه تعطیل گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: در شورای شهر مصوب شد که تمامی بازارچه‌ها، غرفه و صنوف که زیر نظر شهرداری بندرعباس فعال می‌باشند موقتا تا پایان ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ تعطیل شود و مادامی که این غرفه‌ها تعطیل هستند، شهرداری مبلغی بابت اجاره از این غرفه‌داران دریافت نکند.

جراره گفت: متاسفانه کارگران فضای سبز و تنظیف از امکانات و لوازم بهداشتی مناسب جهت جلوگیری از شیوع این ویروس، برخوردار نیستند که شهرداری می‌بایست در این زمینه سریع‌تر تعیین تکلیف نماید و امکانات بهداشتی در اختیار کارگران قرار دهد تا جلوی شیوع این ویروس گرفته شود.

وی از تعطیلی آرامستان بندرعباس خبر داد و افزود: به‌منظور حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا، آرامستان بندرعباس و گلزار شهدا با مدیریت شهرداری بندرعباس در پنجشنبه ۲۹ اسفند (پنجشنبه آخر سال) و روز جمعه اول فروردین بسته و تعطیل است و حضور شهروندان جهت مراسم زیارت اهل قبور ممنوع می‌باشد و غبارروبی از قبور، توسط سازمان آرامستان انجام می‌شود.

جراره در ادامه گفت: مبلغ پنجاه میلیون تومان برای تقدیر از پرسنل سازمان آرامستان که جهت تدفین اجساد بیماران کرونا بصورت مستقیم خدمات‌رسانی می‌کنند (طبق لیست تاییدشده توسط شورای شهر)‌ در اختیار سازمان آرامستان قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با تقدیر از پرستاران و کادر درمانی و پزشکی استان هرمزگان که در این روزهای سخت و بحرانی و از خودگذشتگی در حال تلاش هستند، خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس جهت تقدیر از کادر درمانی بیمارستان‌های درگیر با کرونا در شهر بندرعباس مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان مصوب کردند.

وی در ادامه عنوان کرد: به دلیل جلوگیری از حضور ارباب رجوع در شهرداری با توجه به شیوع بیماری کرونا، تمامی عوارضات مربوط به پروانه ساختمانی، نوسازی و صنوف حرفه و مشاغل تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ طبق تعرفه سال ۱۳۹۸ محاسبه و دریافت گردد.

جراره در بخش دیگری از سخنان خود به تولید بسته‌های فرهنگی و آموزشی توسط سازمان فرهنگی ورزشی اشاره و بیان داشت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس جهت پیشگیری و درمان بیماری کرونا و آموزش‌های لازم به شهروندان اقدام به تولید کلیپ و فیلم و تصاویر آموزشی در این زمینه نماید.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس به ضدعفونی وسایل نقلیه عمومی در سطح شهر اشاره و تصریح کرد: ضدعفونی وسایل نقلیه عمومی در اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها با هدف جلوگیری از گسترش بیماری کرونا در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد و شهرداری مؤظف است اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها درون‌شهری بعد از هر رفت و آمد و برگشت در پایانه‌های مربوطه ضدعفونی نماید.

وی در ادامه گفت: در محل درب ورودی پایانه‌های بار و مسافر و میادین میوه و تره‌بار خودرو تا قبل از ورود، شست و شو و ضدعفونی می‌گردند.

جراره در پایان عنوان کرد: امیدواریم که شهروندان با رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی کردن محیط زندگی خود و همچنان قرنطینه خانگی این بیماری را جدی بگیرند تا از شیوع این ویروس جلوگیری شود و شاهد کنترل این بیماری باشیم و همه برای سلامتی و بهبود کامل این بیماران دعا کنیم.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول