مرتضی فاطمینژاد مدیرعامل مؤسسه علمی و آموزشی رزمندگان اسلام در گفتوگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس به اقدامات ویژه این مؤسسه در مدارس وابسته در پی تعطیلی مدارس، اظهار کرد: مؤسسه علمی و آموزشی رزمندگان، در راستای مأموریت خطیر خود و به منظور جبران عقب ماندگی تحصیلی دانشآموزان (مدارس وابسته) همچنین به منظور جلوگیری از صدمات ناشی از ورود آنان به شبکههای غیر مجاز اجتماعی، با تمام قوت، عزم خود را جزم کرد و پس از سلسه جلسات فشرده در دفتر مرکزی مؤسسه و همچنین بررسی شیوههای گوناگون تحصیل در فضای مجازی، اقدام به طراحی دورههای آموزش مجازی برای دانشآموزان خود کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد زیادی از مدارس سراسر کشور از مدلها و الگوهای متنوعی برای تدریس بهره میگیرند که به عنوان نمونه میتوان به استفاده از رسانهها یا شبکههای اجتماعی نام برد که هرکدام دارای نقایص یا حتی خطرات جبران ناپذیری هستند.
فاطمینژاد تصریح کرد: مؤسسه علمی رزمندگان، با توجه به تخصص خود در حوزه آموزش، همچنین تعهد نسبت به اصول و ارزشهای دینی و تربیتی، اقدام به برنامهریزی در حوزۀ فضای مجازی و در قالبی امن و کم خطر کرد؛ به شکلی که مورد استقبال خانواده ها قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: روال آموزش مدارس مؤسسه علمی رزمندگان اسلام بدین شکل است که هر کلاس درسی که پیش از این، به صورت فیزیکی دایر بوده، هم اکنون به صورت مجازی در حال برگزاری است و این امکان برای دانشآموزان به وجود آمده است تا از تدریس معلم خودشان بهرهمند باشند.
مدیرعامل مؤسسه علمی و آموزشی رزمندگان اسلام افزود: در مرحله بعد در پنل آزمون، دبیران نسبت به طراحی سؤال از مباحث تدریس شده اقدام میکنند و دانشآموزان در منزل، به صورت برخط (آنلاین) آزمون خواهند داد و پس از آن، کارنامۀ عملکرد خود را مشاهده خواهند کرد.
فاطمینژاد اضافه کرد: با توجه به گذشت حدود ۱۲ روز از پیادهسازی این فرایند، با همه مشکلات زیرساختی موجود در کشور مانند نبود موبایل هوشمند یا تبلت در همۀ خانواده ها، همچنین سرعت کند اینترنت در برخی از استان ها به ویژه استانهای کم برخوردار و مرزی، به حمدالله تاکنون بیش از ۴ هزار مورد کلاس در حدود ۲۰۰ هزار دقیقه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شده است که بی تردید این روند در طول روزهای آینده، حتی تعطیلات عید نوروز، سیر صعودی خواهد داشت.
وی ادامه داد: تلفیق تعهد و تخصص در مؤسسه علمی رزمندگان سبب شده است مدیران کل آموزش و پرورش استانها یا معاونان آنها، این طراحی مؤسسه را تحسین کرده و در چند استان مانند اردبیل، همدان و گیلان، ضمن بازدید حضوری از استودیوهای ضبط کلاسها نسبت به بهرهمندی سایر مدارس استانهای خود، از شبکۀ آموزش مجازی مؤسسه اقداماتی را انجام دهند.
انتهای پیام/