اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

همت بلند «بانوان» یک روستا/ زنان جهادی «سندرک» و تولید «ماسک» برای یک شهر+عکس

بانوان روستای آرنگوی بالای بخش سندرک شهرستان میناب دوشادوش مردان، احساس تکلیف کرده‌اند و با راه‌اندازی و تجهیز کارگاه خیاطی با رعایت همه موارد و دستورالعمل‌های بهداشتی به تولید ماسک، دستکش و لباس درمانی یک‌بار مصرف پرداخته‌اند تا که شاید گوشه‌ای از کمبوده‌ها را جبران کنند.

همت بلند «بانوان» یک روستا/ زنان جهادی «سندرک» و تولید «ماسک» برای یک شهر+عکس

خبرگزاری فارس از سندرک - ابوذر احمدی: وقتی زنگ خطر شیوع ویروس «کرونا» در کشور به صدا در آمد و هشدارهای لازم به هم‌وطنان در این خصوص داده شد، بسیج عمومی برای پیشگیری و مبارزه با این ویروس به راه افتاد.

از آنجائیکه که کشور در ابتدا آمادگی مقابله و رویارویی با این ویروس بیولوژیک‌نما را نداشت، خطرات جانی را برای پرستاران و پزشکان متعهد که در صفوف خط مقدم مبارزه هستند به‌همراه داشت چراکه از بیرون با تحریم‌هایی ظالمانه در خصوص واردات وسایل پیشگیری و درمانی مواجه بودیم و در داخل هم کمبودهای عمده‌ای به چشم می‌خورد و این کمبودها در اکثر بخش‌های دولتی علی‌الخصوص بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بیشتر به چشم می‌خورد.

اینجا بود که دسته دسته جوانان برومند این سرزمین همان‌گونه که در سال‌های دفاع مقدس سنگرها را خالی نکردند و فوج فوج روانه میدان نبرد حق علیه باطل شدند امروز نیز در مقابله با این ویروس احساس تکلیف کردند و پا در میدان عمل گذاشتند و با روحیه و عزمی جهادی گوشه‌ای از کار را بر عهده گرفتند و این حرکات خودجوش و آتش به اختیار در شهر سندرک واقع در شرق هرمزگان نیز مشهود است.

در این مسیر جهادی، بانوان نیز جا نماندند و دوشادوش مردان، احساس تکلیف کرده‌اند و با راه‌اندازی و تجهیز کارگاه خیاطی با رعایت همه موارد و دستورالعمل‌های بهداشتی به تولید ماسک، دستکش و لباس درمانی یک‌بار مصرف پرداخته‌اند تا که شاید گوشه‌ای از کمبوده‌ها را جبران کنند.

این اقدام به همت خانم طیبه امینی یکی از کارآفرینان موفق منطقه با حمایت شورا، دهیار و جوانان بسیجی روستای «آرنگو بالا» از توابع بخش سندرک شهرستان میناب صورت پذیرفت.

طیبه امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سندرک اظهار داشت: ابتدا لازم می‌دانم از تمامی کسانی که در برپایی این کارگاه سهمی داشته‌اند تقدیر و تشکر شود.

وی افزود: روزانه طی سه شیفت کاری دو هزار عدد ماسک، 200 عدد دستکش و 100 دست لباس یک‌بار مصرف مخصوص کادر درمانی شامل کلاه، پیراهن و شلوار در این کارگاه دوخته می‌شود.

این کارآفرین جهادی در ادامه گفت: این اقلام از دیروز به‌صورت رایگان در اختیار مرکز سلامت بخش، جوانان بسیجی جهت ضدعفونی سطح شهر و روستاهای اطراف و مردم عادی  قرار گرفت.

امینی در پایان اضافه کرد: تمامی این موارد با رعایت اصول بهداشتی صورت می‌گیرد و تا پایان ریشه‌کنی کامل این بیماری ادامه خواهد داشت.

عکس: مظفر خادمی

انتهای پیام/3264/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول