اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

نبود زیر ساخت صحیح معضل رسیدن به دانشگاه کارآفرین است

رئیس سابق جهاد دانشگاهی گفت: باید برای تغییر اساسی در بخش‌های مختلف جامعه، دانشگاه پژوهشی کنونی به دانشگاه کارآفرینی تبدیل شود که در این راه معضل اساسی به عقیده من نبود زیرساخت صحیح است.

نبود زیر ساخت صحیح معضل رسیدن به دانشگاه کارآفرین است

محمد حسین یادگاری رئیس سابق جهاد دانشگاهی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به نبود زیر ساخت صحیح برای رسیدن به دانشگاه کارآفرین گفت: باید به صورت ریشه‌ای از آموزش و پرورش اصلاح شود که اگر این اتفاق نیفتد در ادامه مسیر آموزش و پرورش، آموزش عالی و درنهایت دانشگاه نیز از مسیر اصلی خارج شده و به نتایج مطلوب نخواهد رسید.

* نظام آموزش ما فقط علم و عمل است

وی افزود: نظام آموزش ما فقط علم و عمل است که باید در این رابطه استعدادیابی در نظام آموزشی انجام شود، در واقع باید عمل تلفیقی انجام شود، به‌طوری‌که در کنار آموزش باید پژوهش و تحقیقات به معنای واقعی انجام شود. همچنین در این رابطه نیز باید زیرساخت‌های مناسب در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی ایجاد شود.

* باید  ساختار آموزش و پرورش تغییر کند

یادگاری تصریح کرد: برای تغییر مسیر حرکت و فعالیت‌های دانشگاه باید در مرحله اول ساختار آموزش و پرورش تغییر کند، به‌طوری‌که سطح دانش به دانش مهارت‌محور مورد بازنگری قرار گیرد و همچنین از سوی دیگر وضعیت اقتصاد آموزش و پرورش ارتقا پیدا کند.

* باید  پایه علم روز دنیا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دانش‌آموز انتقال داد

رئیس سابق جهاد دانشگاهی خاطر نشان کرد: امروزه در چند دهه اخیر کمتر به نظام آموزش و پرورش توجه شده است و اکنون بسیاری از مشکلات در حوزه علم و فناوری مربوط به همین امر است. درواقع باید بگویم امروز حقوق معلمان مقطع ابتدایی باید به مراتب بیشتر از اساتید دانشگاه باشد؛ چراکه آنها هستند که پایه علم روز دنیا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دانش‌آموز انتقال می‌دهند. برای ایجاد تحول در اقتصاد باید صنایع از ظرفیت و پتانسیل دانشگاه‌ها استفاده کنند. 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول