اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مصرف بهینه آب در کنار رعایت مسائل بهداشتی مورد توجه قرار بگیرد

مدیرعامل آبفا کردستان با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در استان طی یک ماه اخیر تأکید کرد: از مشترکان درخواست داریم تا در کنار حفظ بهداشت و سلامت در این روزها، نسبت به مصرف بهینه و پرهیز از اتلاف آب نیز اهتمام بیشتری داشته باشند.

مصرف بهینه آب در کنار رعایت مسائل بهداشتی مورد توجه قرار بگیرد

محمدحسین محمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در سنندج اظهار کرد: در این ایام با شیوع بیماری کرونا مواجه هستیم که بنا به توصیه پزشکان، رعایت بهداشت هرچه بیشتر فردی برای جلوگیری از ابتلا به آن ضروری است و طبیعتا استفاده از آب در این راستا یک موضوع مهم به شمار می‌رود.

وی افزود: از سوی دیگر در ایام منتهی به پایان سال و عید نوروز قرار داریم و مردم ما به سنت هرساله در این روزها قصد خانه تکانی را دارند که این مسئله نیز به طور مستقیم با مصرف آب سروکار دارد.

مدیرعامل آبفا کردستان یادآور شد: در حال حاضر مصرف آب در استان نسبت به ماه گذشته به طور میانگین ۲۰ درصد افزایش یافته است که بخشی از این مسئله به توجه مردم به رعایت بهداشت فردی برای مقابله با بیماری باز می‌گردد، اما بخشی نیز مربوط به افزایش مصرف به دلیل ایام پایان سال است.

محمدی با یادآوری فرآیند زمانبر و هزینه بر بودن تأمین و توزیع آب شرب پایدار و باکیفیت برای تمامی مشترکان خاطرنشان کرد: از مردم تقاضامندیم تا در این ایام آب شرب را تنها برای مصارف ضروری و بهداشت فردی استفاده کنند و مسائلی مانند خانه تکانی را به مدتی دیگر موکول کنند.

مردم خانه‌تکانی را برای تامین پایدار آب تمامی مشترکان به زمان دیگری موکول کنند

وی تصریح کرد: این امر موجب می شود تا کار تأمین آب پایدار برای همه مردم امکانپذیر شود و از افت فشار و ایجاد نوسانات برای بخشی از مشترکان جلوگیری گردد.

مدیرعامل آبفا کردستان در ادامه با بیان اینکه راهکارهای مختلفی برای استفاده بهینه از آب وجود دارد، گفت: از آنجا که ۳۰ درصد مصارف خانگی مربوط به استحمام است، استفاده از سردوش‌های کاهنده مصرف و کاهش زمان استحمام می‌تواند ماهیانه در حدود ۴ هزار لیتر صرفه‌جویی آب را به همراه داشته باشد.

محمدی افزود: خودداری از باز نگاه داشتن شیر آب در هنگام مسواک زدن، استفاده از آبیاری قطره‌ای برای گل‌ها و گیاهان خانگی، کنترل اتصالات و شیرآلات برای کنترل نشتی، استفاده مناسب و به موقع از ماشین لباسشویی، شستشوی خودرو با یک سطل آب به جای مصرف فراوان آب، نصب کولر در سایه و استفاده از شیرهای اهرمی یا الکترونیکی از دیگر راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف آب است.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول