اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

انهدام باند بزرگ سرقت پس از 3 سال سرقت خشن در کشور توسط پلیس گلستان

باند بزرگ سرقت مسلحانه که از سال 1395 در استان‌های کشور قدام به انواع سرقت‌های خشن می‌کردند توسط پلیس آگاهی گلستان متلاشی و اعضای این باند با شلیک مستقیم پلیس دستگیر شدند.

انهدام باند بزرگ سرقت پس از 3 سال سرقت خشن در کشور توسط پلیس گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،  چهار سارق در سال 1395 توسط پلیس آگاهی مینودشت شناسایی و دستگیر شد که با قید ضمانت آزاد شده و سپس متواری شدند.

این افراد پس از متواری شدن با تشکیل یک باند سرقت از همان سال تاکنون اقدام به اجرای سرقت‌های متعدد خشن از جمله سرقت مسلحانه طلافروشی، سرقت منزل و سرقت اقلام ارزشمند در استان‌های گلستان، تهران، سمنان، مازندران، خراسان شمالی، اصفهان، البرز و خرم آباد کردند که در تمامی استان‌ها تحت تعقیب قرار گرفتند اما به دلیل استفاده از شگردهای خاص و حرفه‌ای دستگیر نشدند و پیش‌بینی پلیس این است اعضای این باند بیش از 200 فقره سرقت را در این مدت مرتکب شده باشند.

از ابتدای امسال اعضای این باند چهار نفره که کاملا حرفه‌ای، ورزیده و خشن بودند در شهرهای مختلف استان گلستان اقدام به سرقت منزل می‌کرده و پرونده‌های متعددی در شهرستان‌های مختلف علیه این افراد مفتوح و تحت رسیدگی است.

تمامی سرقت‌هایی که توسط این باند صورت گرفته در فاصله زمانی 17 تا 22 بوده و هر 10 روز یکبار با استفاده از خودروهای تیزرو همانند پژو و دنا و نصب پلاک‌های سرقتی اقدام به سرقت منزل می‌کرده و بلافاصله از استان خارج می‌شده و به مخفیگاهشان می‌رفتند و آنقدر حرفه‌ای بودند که در کمتر از 3 ساعت حضورشان در شهرهای استان حدود پنج سرقت منزل را اجرایی می‌کردند.

اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی گلستان با تجمیع پرونده‌ها و بررسی تمامی جوانب پرونده، شیوه و شگردهای سارقان و اقدامات اطلاعاتی و پلیسی در نهایت یک ماه پیش سرنخ کوچکی را در یکی از استان‌ها در خصوص اقدامات مشابه این سارقان بدست آورده و همان را دنبال کردند که ادامه سرنخ به باند چهار نفره سرقتی رسیدند که در خرم‌آباد و اصفهان به جرم 52 فقره سرقت مسلحانه منزل و طلافروشی تحت تعقیب هستند.

 

آغاز عملیات دستگیری در 15 اسفند

پلیس آگاهی گلستان موفق شد از این طریق شماره پلاک اصلی یک از خودروها را شناسایی کرده که در مراقبت‌های اطلاعاتی متوجه شدند این باند در تاریخ 14 اسفندماه جاری با خودروی دنا سفید رنگ وارد استان شده و قصد سرقت از یکی از شهرها را دارند که اعضای این باند پلاک یکی از خودروها را در کردکوی سرقت کرده و به خودروی خود نصب و در بندرترکمن و کردکوی اقدام به سرقت منزل کردند.

با تحقیقات و مراقبت‌های گسترده و اخذ دستور قضایی، ساعت 18 روز 15 اسفندماه جاری زمانی که اعضای این باند قصد سرقت گسترده از منازل گنبدکاووس را داشتند طی یک عملیات پلیسی که منجر به تیراندازی پلیس شد، دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان در خصوص جزئیات این عملیات پلیسی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دو تیم عملیات ویژه پلیس آگاهی گلستان در مسیر حرکت اعضای این باند آنها را تحت مراقبت قرار داده که در نهایت در پلیس‌راه آزادشهر اعضای این باند با وجود اخطار ایست پلیس، شلیک هوایی و تعقیب و گریز‌های متعدد از دستور پلیس تمرد کرده و به فرار ادامه می‌دهند.

مجتبی مروتی بیان کرد: راننده خودرو در طول تعقیب و گریز اقدام به حرکت خلاف جهت حرکت خودروها کرده و حتی بارها با منحرف کردن خودرو قصد آسیب رساندن به خودروی پلیس و منحرف کردن خودروی پلیس را داشتند که موفق نبودند.

وی اضافه کرد: همکارانم در تیم عملیات ویژه بر اساس قانون بکارگیری سلاح اقدام به شلیک به خودرو کرده اما بازهم راننده خودرو به فرار ادامه داد و در نهایت در نقطه‌ای تاریک اقدام به متوقف کردن خودرو کرده و هر چهار نفر در چهار مسیر مختلف و در زمین‌های طراف متواری شدند.

 

شلیک مستقیم پلیس و هلاکت یکی از سارقان

رئیس پلیس آگاهی گلستان بیان کرد: یک نفر از اعضای این باند با توجه به مسلح بودن به سلاح کلت کمری و استفاده از تاریکی هوا متواری شد و سه نفر دیگر با سلاح سرد پلیس را تهدید می‌کردند که در نهایت هر سه نفر مورد اصابت مستقیم گلوله کارآگاهان قرار گرفته که در این حادثه یک نفر از سارقان در صحنه حادثه جان باخت و دو نفر دیگر مجروح و به مرکز درمانی منتقل شدند.

مروتی گفت: در خودروی اعضای این باند اقلام سرقتی از سرقت شب‌های گذشته در بهشهر استان مازندران، وسایل اقدام به سرقت همانند دیلم، تبر، وسایل باز کردن گاوصندوق و اقلام مشابه کشف شد.

وی تاکید کرد: اعضای این باند در مرکز درمانی و تحت مراقبت پلیس هستند و تاکنون 45 مورد مستندات اقدام به سرقت منزل در شهرهای استان گلستان توسط اعضای این باند در اختیار پلیس است که بلافاصله پس از مرخص شدن این دو نفر تحقیقات تکمیلی آغاز خواهد شد.

گفتنی است، تمامی اعضای این باند با همدیگر نسبت خانوادگی داشته و از یک طایفه با مسانگین سنی 25 تا 35 سال هستند که در تیرماه امسال نیز مرتکب یک فقره سرقت مسلحانه طلافروشی در کوهدشت شدند.

لازم به ذکر است در ابتدای دستگیری، اعضای این باند از معرفی هویت اصلی خود سر باز می‌زدند که در نهایت با تحقیقات پلیس، هویت اصلی آنها کشف و مشخص شد.

پلیس معتقد است امکان افزایش تعداد اعضای این باند وجود دارد چون در سرقت‌های مختلف با تغییر افراد، شگرد سرقت و خودروهای همراه سعی می‌کردند پلیس را گمراه کنند که تحقیقات در این راست ادامه دارد.

انتهای پیام/83004/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول