اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

جمع آوری انبوه داده در چین برای مقابله با کرونا ادامه می یابد

علیرغم کاهش چشمگیر تعداد افراد مبتلا به کرونا در چین، مقامات این کشور کماکان از ابزار مختلف ردگیری موقعیت مکانی افراد در برخی استان ها برای کنترل افراد بهبود یافته استفاده خواهند کرد.

جمع آوری انبوه داده در چین برای مقابله با کرونا ادامه می یابد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از تکنولوژی نیوز، مقامات محلی در استان های مختلف چین و به خصوص استان هایی که بیش از سایر استان ها با بیماری کرونا دست به گریبان بوده اند قصد دارند کماکان به جمع آوری داده در مورد شهروندان با هدف بررسی لحظه به لحظه وضعیت سلامت آنها ادامه دهند.

با توجه به اینکه اطمینانی از عدم ابتلای مجدد افراد به کرونا و نابودی این ویروس وجود ندارد، این کنترل ها به خصوص در زمان حضور افراد در اماکن عمومی جلوی انتشار گسترده مجدد ویروس کرونا را خواهد گرفت.

 

انتظار می رود این کنترل های گسترده حداقل در 15 استان چین صورت بگیرد که جمعیتی بالغ بر 358 میلیون نفر را در خود جای داده اند. کلان داده های جمع آوری شده بدین شکل برای طراحی ابزار جدید کنترل و نظارت سلامت به کار گرفته خواهند شد.

کنترل های یادشده در زمان حضور افراد در ساختمان های دولتی، مراکز خرید، مجتمع های مسکونی، خطوط مترو و غیره از طریق اسکن کدهای کیو آر با استفاده از گوشی های هوشمند و با بررسی سوابق مسافرت های افراد و دمای بدن آنها تشدید می شود تا افراد بیمار به سرعت شناسایی شده، از تردد آنها جلوگیری شود و با شناسایی سابقه رفت و آمد آنها میزان ایجاد آلودگی توسط آنها بررسی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول