اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

ایجاد آرامش در جامعه مهم‌ترین نقش رسانه ملی در این روزها است

یک فعال دانشجویی گفت: مهمترین نقش صدا و سیما در چنین روزهایی ایجاد آرامش میان مردم است و باید با خنثی کردن شایعاتی که حقیقتا منشائی جز معاندین جمهوری اسلامی ندارد، اضطراب و استرس جامعه را کنترل کند.

ایجاد آرامش در جامعه مهم‌ترین نقش رسانه ملی در این روزها است

سیدمحمدحسین موسوی‌نسب فعال دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: ما امروز شاهد آن هستیم که عده قابل توجهی از مردم به توصیه‌های بهداشتی عمل می‌کنند و در منازل دوره خودقرنطینگی را سپری می‌کنند.

وی ادامه داد: در چنین روزهایی بیش از پیش توجه مردم به رسانه‌های داخلی و خارجی افزایش یافته و بازتاب سوژه‌های خبری در این برهه زمانی قوت چشمگیری داشته است به شکلی که یک اتفاق ساده دست مایه رسانه‌های معاند نظام جمهوری اسلامی می‌شود تا از کاه کوه بسازند.

موسوی‌نسب با اشاره به آمارهای نادرستی که درباره مبتلایان و فوتی‌های کرونا منتشر می‌شود، تصریح کرد: مردم به آمار وزارت بهداشت اطمینان دارند و روزانه میلیون ها نفر از داخل و خارج کشور چشم و گوششان به سخنگویان وزارت بهداشت است و مهترین نقش صدا و سیما هم ایجاد آرامش میان مردم است و با خنثی کردن شایعاتی که حقیقتا منشائی جز معاندین جمهوری اسلامی ندارد باید اضطراب و استرس جامعه را کنترل کند.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: سکوت و لاپوشانی خبری در مقابل برخی اتفاقات نتیجه عکس و بی اعتمادی را به دنبال دارد. افتخارات پزشکی و همدلی امروز ما آنقدر ارزشمند است که پذیرش یک مسئله ساده نباید برای صدا و سیما حساسیت اینگونه داشته باشد.

وی گفت: کشور ما امروز در یک جنگ تمام عیار است که یکی از سربازان خط مقدم آن صدا و سیما است که باید در جبهه جنگ رسانه‌ای بوجود آماده بخوبی عمل کند.

موسوی‌نسب تصریح کرد: از منظر خارجی عملکرد صدا و سیما قابل تحسین است منتهی از منظر داخلی و مواجه با مردم گاهی شاهد ضد و نقیض‌های هستیم که توجیه اجتماعی ندارند. باید جلوی گل به خودی‌ها گرفته شود.

وی ادامه داد: مخاطبین صدا و سیما این روزها زیادتر شده و این هم زنگ خطر است و هم امیدوار کننده که یقینا به عملکرد آن بستگی دارد. جامعه متاثر از این ویروس ناخوانده تغیراتی کرده که رسانه ملی هم نیازمند تحولی در برنامه های خود است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: پخش برنامه‌های تکراری با توجه به ظرفیت های موجود ضعف است که باید برطرف شود. مسلما ارقی که مردم کشور و جامعه نسبت به صدا و سیما دارند پنهان شدنی نیست‌ و ترجیح مردم کشورمان میان رسانه‌های زیاد جیره خور خارجی، بی شک رسانه ملی جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول