اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

درخواست کمک 50 میلیارد دلاری شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی

از آنجا که با شیوع ویروس کووید 19 خطوط هواپیمایی آمریکا زیر فشار قرار گرفته‌اند، این صنعت درخواست کمک 50 میلیارد دلاری کرده است.

درخواست کمک 50 میلیارد دلاری شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی

فاطمه صادقی؛ به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از تلگراف، از آنجایی با شیوع ویروس کووید 19 خطوط هواپیمایی آمریکا زیر فشار قرار گرفته ، این صنعت درخواست کمک 50 میلیارد دلاری کرده است.

ایرلاینزهای آمریکایی که شامل شرکت های بزرگی نظیر آمریکن ایرلاینز، دلتا و یونایتد هستند، درخواست کمک فوری به شکل کمک مستقیم یا ضمانت های وامی کرده اند.

نیکولاس کالیو، مدیر ارشد اجرایی شرکت هواپیمایی ایرلاینز فور امریکا کفت: «این مشکل امروز است؛ نه مشکل فردا. این وضع نیازمند اقدام فوری است.»

دولت ترامپ قبلا نشانه هایی از تمایل برای کمک به برخی از صنایع نظیر ایرلاینزها که تاکنون بیشترین خسارت از شیوع این بیماری را متحمل شده اند، بروز داده است. اگر این بسته تامین شود، بزرگ ترین کمک صنعتی مداخله دولتی پس از بحران مالی 2008 به شمار می رود و نخستین کمک وسیع ایرلاینزها از 11 سپتامبر 2001 (حمله به برج های دوقلو) به شمار می رود.

ایرلاینز فور آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: «شیوع سریع کووید 19 سبب شد تا دولت ها و کسب و کارها محدودیت هایی بر مسافرت های هوایی اعمال کنند که تاثیرات بی سابقه و تضعیف کننده ای بر ایرلاینزها دارد. خطوط هوایی کاهش چشمگیری در تقاضا داشتند که هر روز بدتر از دیروز می شود.»

تحلیلگر صنعتی در مرکز هوانوردی پیش بینی کرد که در این مسیر، بیشتر خطوط هوایی تا پایان ماه می ورشکسته خواهند شد زیرا ذخایر نقدی پایان می پذیرد، ناوگان زمین گیر می شود و پروازهایی که فعال می ماند کمتر از نصف خواهد بود.

امریکن ایرلاینز طی یک هفته گذشته اعلام کرد که 75 درصد از پروازهای بین المللی با مسافت طولانی  خود را از 16 ماه مارس به دنبال کاهش تقاضا و محدودیت های مسافرتی متوقف می کند.

شرکت دلتا نیز اعلام کرد 40 درصد از ظرفیت پروازی خود را کاهش می دهد که بیشترین کاهش در تاریخ این ایرلاین است.

روز شنبه، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد کاخ سفید به کنگره برای کمک به صنایع مشکل دار فشار خواهد آورد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول