اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مردم نخریدند، میوه ارزان شد

میوه شب عید تنظیم بازار زنجانی‌ها که قرار بود به قیمت 6 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم پرتقال و سیب عرضه شود به علت عدم استقبال مردم ارزان شد.

مردم نخریدند، میوه ارزان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امسال یک هزار و 700 تن میوه شب عید برای زنجانی‌ها تامین شده است که این میزان میوه شامل 700 تن سیب و یک هزار تن پرتقال است که طبق اعلام قبلی توزیع آن از روز 25 اسفندماه به قیمت هر کیلو پرتقال و سیب به صورت یکسان 6 هزار تومان آغاز شد.

اما امسال به علت بالا بودن قیمت میوه توزیعی از قیمت قابل عرضه در بازار، نه غرفه‌های توزیع کننده میوه رغبتی برای عرضه داشتند و نه مردم استقبالی از خرید این میوه کردند.

به علت شرایط به وجود آمده مسؤولان تدبیری دیگر اندیشیده و تصمیم بر این شد که با هماهنگی ستاد تنظیم بازار کشور قیمت‌ها تعدیل شود، بر همین اساس طبق هماهنگی به عمل آمده قیمت پرتقال به 5 هزار و 500 تومان و قیمت سیب هم به 5 هزار و 900 تومان کاهش یافته است.

رئیس سازمان صمت زنجان که پیش از این اعلام کرده بود، تقاضایی برای میوه شب عید در زنجان نیست، گفت به زودی تصمیمات استانی در خصوص قیمت میوه ستاد تنظیم بازار گرفته می‌شود و زمان توزیع دوباره مشخص می‌شود.

ناصر فغفوری همچنین در ارتباط با تغییر قیمت میوه شب عید نیز گفت: قیمت سیب و پرتقال در زنجان کمتر از مصوبه میوه تنظیم بازار بود، که در این رابطه مذاکراتی با ستاد تنظیم بازار کشور انجام و بر اساس مصوبه این ستاد، قیمت میوه تنظیم بازار شب عید در زنجان کاهش یافت.

وی افزود: در حال حاضر قیمت سیب به ازای هر کیلو ۵ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت پرتقال نیز ۵ هزار و ۵۰۰ تومان بوده و در غرفه‌های مشخص شده توزیع می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول