اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آخرین فراخوان صنعاء برای اهالی مأرب با رسیدن ارتش یمن به دروازه این شهر

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله و سخنگوی کمیته مصالحه در دولت نجات ملی یمن از «فریب‌خوردگان» در مأرب خواست هر چه زودتر به آغوش وطن بازگردند و به آنها اطمینان داد جان و مالشان در امان است.

آخرین فراخوان صنعاء برای اهالی مأرب با رسیدن ارتش یمن به دروازه این شهر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سه‌شنبه (دیروز) بسیاری از رسانه‌های یمنی اعلام کردند، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کنترل اردوگاه «کَوفَل» بزرگترین اردوگاه نظامی ائتلاف سعودی در مأرب واقع در «صراوح» (که حدود ده کیلومتر از مأرب فاصله دارد) را در دست گرفته است اگرچه خودِ ارتش یمن رسما چیزی در این باره اعلام نکرد و خبرها ضد و نقیض است.

با رسیدن نیروهای ارتش یمن به دروازه شهر مأرب «محمد ناصر البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله و سخنگوی کمیته مصالحه در دولت نجات ملی یمن در فیسبوک خود متنی که آن را «آخرین پیام» خطاب به گروه‌های متحد ائتلاف سعودی خوانده، منتشر کرد.

این متن به شرح زیر است:

«مأرب بزودی به دست فرزندانش به آغوش وطن باز می‌گردد و این تصمیمی قطعی است. فریب خوردگان را به تسریع در هماهنگی با مجاهدان برای بازگشت به آغوش وطن فرامی‌خوانیم تا از حق عفو عمومی برخوردار شوند و سلاح و تجهیزات خود را حفظ کنند.

با ما ساکنان شهر مأرب خواه از این استان باشند یا خیر، اطمینان می‌دهیم که به جان و اموال آنها آسیبی وارد نخواهد شد . کسانی از آنها که به همکار با ائتلاف پرداخته‌اند باید هرچه زودتر ارتباط خود را با کشورهای عضور ائتلاف و مزدوران آن قطع کنند و با مجاهدان هماهنگ شوند».

در همین ارتباط، «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن به منظور میانجی‌گری برای توقف پیشروی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آخر هفته گذشته به صنعا آمد.

شبکه المسیره گزارش کرد که «مهدی المشاط »رئیس شورای عالی سیاسی یمن حاضر به دیدار با گریفیتس نشده است  که این امر نشانه عزم قاطع صنعا برای آزادسازی مأرب است.

مأرب آخرین و مهم‌ترین منطقه نفوذ اخوانی‌ها در جنوب شبه‌ جزیره عربی و یمن محسوب می‌شود و ائتلاف سعودی-اماراتی می‌تواند با مدیریت درگیری در این استان تا حد بسیار زیادی به هدف خود برسد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول