اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کشف 772 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان مرکزی/ افزایش 58 درصدی کشفیات قاچاق

فرمانده انتظامی استان مرکزی از افزایش 58 درصدی کشفیات کالای قاچاق در سال جاری نسبت به سال قبل در عملیات های پلیس استان خبر داد.

کشف 772 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان مرکزی/ افزایش 58 درصدی کشفیات قاچاق

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک،  سردار حسن مفخمی شهرستانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از افزایش 58 درصدی کشفیات کالای قاچاق در سال جاری نسبت به سال قبل در عملیات‌های پلیس استان خبر داد و گفت: در سال جاری 772 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد.

وی بیان داشت:‌ بالابردن استانداردها و ارتقای سطح خدمات با رویکرد پاسخگویی، شفافیت، خدمت مؤثر، نگاهی اقناعی به افکار عمومی، توجه به شاخص‌های امنیت روانی و استاندارسازی رفتار کارکنان از راهبردهایی بود که پلیس استان بیش از پیش در برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری بدان توجه داشت.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره با بازتاب اثربخش راهبردهای پلیس هوشمند در جامعه افزود: امروزه، شهروندان ناجا را امانت‌دار و حافظ مال و جان و ناموس خود می‌دانند و با نیل به هوشمندسازی در ساختار سازمانی پلیس و در بازخوردگیری‌های اخیر، این ذهنیت بیش از پیش در بستر اجتماع و نوع تعاملات سازمانی تقویت‌شده و لازم است با استفاده و تعریف چشم‌انداز صحیح از ظرفیت‌های مطلوب استان برای سیر در جهت تعالی و تحقق هر چه مطلوب‌تر این نگاه بیش از گذشته گام برداشته شود.

بیش از 6 تن مواد مخدر و 772 میلیارد ریال کالای قاچاق در مرکزی کشف شد

شهرستانی در ادامه با اشاره به اقدامات پلیس در مبارزه با قاچاق کالا در سال جاری به تشریح بخشی از دستاوردهای پلیس استان در مبارزه با قاچاق کالا اشاره داشت و گفت:‌ 772 میلیارد ریال کالای قاچاق در عملیات‌های پلیس استان در سال جاری کشف و 536 دستگاه خودرو توقیف و 754 نفر نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

وی به برنامه‌های پلیس استان در مبارزه با مواد مخدر به عنوان بخشی مهم از مطالبه مردمی در ارتقاء‌ امنیت اجتماعی نیز اشاره داشت و گفت: از ابتدای امسال 6 هزار و 286 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و 231 نفر قاچاقچی دستگیر و 18 باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز منهدم شده است و تعداد 16 هزار و 256 نفر معتاد نیز با همکاری دیگر سازمان‌های مسئول ساماندهی شده‌اند.

پلیس فتا استان مرکزی در جایگاه نخست کشفیات سایبری جای دارد

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با بیان رتبه نخست پلیس فتا استان در کشفیات سایبری در آخرین ارزیابی ملی گفت: ایجاد امنیت و کاهش مخاطرات برای فعالیت‌های علمی، اقتصادی و صیانت از هویت دینی و ملّی و همچنین مراقبت و پایش از فضای سایبری برای پیشگیری از تبدیل شدن این فضا به بستری ناامن برای خانواده و از سویی ممانعت از تعرّض به ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی از جمله‌ تأکیدات پلیس در امنیت فضای سایبری است.

مفخمی شهرستانی از افزایش 107 درصدی جرائم سایبری در سطح استان در مدت مقایسه سال قبل خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی هدفمند انجام شده، کشفیات سایبری پلیس استان نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 121 درصد افزایش داشته است و میزان کشف به وقوع جرائم در این حوزه در حدود 105 درصد بوده است که این عملکرد در مقیاس قابل قبولی از شاخص کشوری بالاتر است.

وی با اشاره به نوع فراوانی جرائم سایبری در استان مرکزی گفت:‌ برداشت غیرمجاز از حساب افراد، کلاهبرداری رایانه‌ای، هتک حیثیت و نشر اکاذیب به ترتیب بیشترین پرونده‌های قضائی در حوزه سایبر در استان را تشکیل می‌دهد.

مصالحه 84 درصدی پرونده‌ها در دوایر مشاوره و مددکاری پلیس استان مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه به مصالحه 84 درصدی پرونده‌های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری پلیس استان نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری در حدود 12 هزار و 733 مورد انواع خدمات مشاوره‌ای از سوی کارشناسان مشاوره پلیس به شهروندان ارائه شده است.

مفخمی توجه به دغدغه‌های مردمی در حوزه مأموریت‌های ناجا را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: در تحقق یک پلیس پویا، منعطف در شناخت و پاسخگو به مسائل و نیازمندی‌های اجتماعی در نیروی انتظامی در رویکرد جامعه‌محور خود توجهی ویژه با انجام برآوردهای اجتماعی و بازخوردگیری از شهروندان دارد و راهبردهای مأموریتی خود را بر این اساس برنامه‌ریزی می‌کند.

وی افزود: در تحقق این مهم در سال جاری 972 جلسه آموزش چهره به چهره برای کارکنان دولت، مقاطع مختلف تحصیلی، اولیاء و مربیان در مراکز علمی، فرهنگی و مساجد برگزار که این جلسات با توجه به نوع برآوردهای اخذ شده از نوع مسائل اجتماعی استان برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.

110 استان 934 هزار بار زنگ خورد

فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه با اشاره به طرح تجمیع خطوط 110 در استان در راستای توسعه خدمات بهینه به شهروندان در حوزه مأموریت‌های 110 گفت: تعیین شاخصه‌هایی برای رسیدگی به تماس‌های شهروندان به سامانه تلفنی 110 در پژوهش‌هایی میدانی که به‌صورت کشوری از نحوه خدمات‌رسانی پلیس در مأموریت‌های مرکز فوریت‌های پلیس سوی ناجا انجام شد، در انجام مطلوب و دقیق مأموریت‌ها و رضایت‌مندی شهروندان در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

مفخمی ‌مأموریت‌هایی 110 را به دو بخش فوریتی و غیرفوریتی تقسیم‌بندی کرد و گفت:‌در سال جاری 934 هزار و 904 تماس با افزایش 12 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل با سامانه تلفنی 110 تماس گرفته شده است که 536 هزار و 546 از این تماس‌ها منجر به عملیات شده است.

افزایش 9 درصدی تماس‌های مردمی با سامانه 197 دفتر نظارت همگانی پلیس استان

وی در ادامه سامانه 197 در نیروی انتظامی را از مؤلفه‌هایی مهم در پاسخگویی پلیس به مردم دانست و اظهار داشت: سامانه تلفنی 197 بستری است در ارتباط تمام شهروندان با مسئولان نیروی انتظامی که در تحقق کیفی و تاثیردهی هر چه بیشتر دیدگاه‌های شهروندان در مأموریت‌های انتظامی، در این سامانه سعی بر نگاه تحلیلی و کارشناسی و ارائه بازخورد مناسب به فرد تماس‌گیرنده است.

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی این سامانه را یکی از بهترین سامانه‌های ارتباطی با مسئولان خواند و گفت:‌ با افزایش 9 درصدی از ابتدای سال تاکنون 38 هزار و 532 مورد تماس با سامانه تلفنی 197 دفتر نظارت همگانی پلیس استان گرفته شده که این خود نشانی از افزایش اعتماد به رویکرد پاسخگویی و شفافیت در ناجاست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول