اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صومعه‌ مسیحی، منشأ احتمالی شیوع کرونا در لبنان

یک روزنامه لبنانی در گزارشی نوشت، اخباری که درباره عامل شیوع کرونا در این کشور منتشر شده، صحیح نیست و به نظر می‌رسد صومعه‌های مسیحی عامل انتقال باشد اگرچه این موضوع هنوز ثابت نشده است.

صومعه‌ مسیحی، منشأ احتمالی شیوع کرونا در لبنان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،در پی شیوع کرونا در لبنان مانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان، سر و صدای سیاسی در این کشور به راه افتاده مبنی بر اینکه یک هواپیمای ایرانی که در ۲۰-۲۱ فوریه وارد لبنان عامل اولین عامل شیوع کرونا در لبنان است.

روزنامه «الاخبار» در گزارشی در همین باره نوشت: اطلاعات در دسترس تأکید می‌کند ویروس «کووید ۱۹» قبل از هواپیمای ایرانی به بیروت رسیده است. بحث و تحقیق درباره منشأ شیوع این ویروس ادامه دارد و حقیقت نزد پدران روحانی در دو صومعه «بیروت» و «بیکفایا» است که در اعلام واقعیت تأخیر کردند.

الاخبار افزود، در ۲۱ فوریه اولین مورد مثبت به کرونا اعلام شد و ۱۲ ساعت بعد مشخص شد دو نفر از افراد مشکوک به کرونا  مسافر هواپیمای ایرانی به مقصد لبنان بوده‌اند. عوارض این بیماری بر افراد مبتلا در ۲۶ فوریه یعنی ۵ روز پس از به زمین نشستن هواپیمای ایرانی آشکار شد. بیشتر افراد مبتلا از روحانیون مسیحی در صومعه «مار یوسف» اشرفیه بودند کسانی که ابتلای آنها علنی نشده بود جز اینکه پدر روحانی «رونی الجمیل» در هشتم مارس از مبتلا شدن دو نفر در این صومعه و قرنطینه آنها خبر داده بود.

در ادامه این گزارش آمده، در این توییت به اطلاعات بیشتری اشاره نشده بود اما آنچه بسیاری نمی‌دانند این است که عوارض کرونا تنها چهار روز پس از مشارکت ۲۰ نفر در این صومعه در مراسمی معنوی میان روزهای بیستم تا بیست و دوم فوریه آشکار شد.

الاخبار سپس نوشت، از جمله اطلاعاتی که به آن اشاره شده این است که عامل شیوع ویروس راهبی است که از ایتالیا به لبنان آمده و در مراسم یاد شده حاضر بوده است. بررسی مسأله نشان می‌دهد کسی که ویروس را منتقل کرده میان روزهای 15 تا 22 فوریه وارد لبنان شده بوده است.

بر اساس بیانیه صادر شده از روحانیون مسیحی در لبنان تا کنون یازده راهب از دو صومعه بیروت و بیکفایا مبتلا و چهار نفر آنها درمان شده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول