اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

هفته دوم و سوم فروردین اوج بستری شدن بیماران در زنجان پیش‌بینی شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان هفته دوم و سوم فروردین را پیک بیماری در استان پیش‌بینی کرد و گفت: به نظر ما در این ایام اوج بستری‌ها را داشته باشیم.

هفته دوم و سوم فروردین اوج بستری شدن بیماران در زنجان پیش‌بینی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز قزلباش عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران آمار بیماران ثابت شده آزمایشگاهی مبتلا به کرونا را 261 نفر اعلام و اظهار کرد: واقعیت این است که این آمارها به لحاظ پزشکی خیلی اهمیت ندارد و هر فرد مشکوکی که علائم داشته باشد مورد نظر است و همه تلاش خود را برای بهبوئ بیماران انجام می‌دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آمار بیماران بستری تجمعی در بیمارستان‌های استان را حدود 900 نفر اعلام و تصریح کرد: بخش اعظم این افراد از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و بین 260 تا 270 نفر هم‌اکنون بستری هستند.

وی به تجلیل انجام شده از ایران برای مقابله با کرونا با وجود همه مشکلات ایجاد شده از خارج از کشور تاکید کرد: این موفقیت به هیچ وجه نباید به حساب کادر درمان گذاشته شود و ما بدون هم هیچ هستیم و موفقیت کسب شده مرهون همکاری همگانی در این حوزه است.

قزلباش با اشاره به استفاده از نیروهای دیگر در این ایام در راستای کاهش با مشکلات و کار کادر درمان گفت: تا این مقطع مشکل نیروی انسانی نداشتیم ولی اگر مشکل پیدا کنیم حتما با برنامه‌ریزی برای کاهش آن ورود خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان هفته دوم و سوم فروردین را پیک بیماری در استان پیش‌بینی و تصریح کرد: به نظر ما در این ایام اوج بستری‌ها را داشته باشیم.

وی به آمار 52 نفری مصدومان حوادث مربوط به چهارشنبه سوری اشاره و تصریح کرد: این آمار نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجهی یافته است و نشان می‌دهد، بخش اعظمی از مردم نسبت به امور حساس هستند و رعایت کرده‌اند و در مورد بخش دیگر هم همواره به همین صورت بوده که بخشی نسبت به امور بی‌تفاوت هستند.

قزلباش در مورد اظهارنظرها در مورد این بیماری گفت: در حال حاضر 120 دارو در سطح جهان برای بیماری کووید 19 مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی نتایج هر کدام از این داروها قابل تعمیم نیست ولی من به شخصه بسیار امیدوارم که در آینده نزدیک، با پیشرفت‌هایی که صورت می‌گیرد قدری از نگرانی‌های مردم کاسته شود.‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به آماده شدن یک هزار تخت برای بیماران مبتلا به کووید 19 افزود: مشکل این جاست که نسبت تخت به بیمار در شهرستان‌ها متناسب نیست.

وی به فعالیت تیم ترخیص اشاره و تصریح کرد: هنوز تخت‌های پیش‌بینی شده بیمارستانی پر نشده است و در صورت پر شدن، بیماران بهبود یافته به نقاهتگاه منتقل می‌شوند که هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم.

قزلباش تاکید کرد: مردم استان بدانند هیچ شهر و نقطه‌ای در سطح استان امن نیست و به لحاظ شیوع هم طارم، زنجان و ماهنشان بیشترین بیمار بستری را نسبت به جمعیت دارند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه برخی از درخواست‌ها به صورت طبیعی توسط بخشی از مردم نادیده گرفته می‌شود، افزود: محقق شدن برخی از امور نیازمند همراهی دیگر ارگان‌ها است و در مورد مسافران نیز شماره تماس و محل اسکان برای پیگیری اخذ خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه عدم رعایت برخی مسائل یک مشکل جهانی است، تصریح کرد: ما هیچ وقت انتظاررعایت دستورالعمل‌ها را به صورت 100 درصد نداریم، هر چند طی روزهای آینده به لحاظ کاهش تجمعات روزهای بهتری را خواهیم داشت.

قزلباش بر ضرورت کنترل دید و بازدیدها در ایام عید نوروز تاکید کرد و گفت: باید مراقبت افراد پرخطر از جمله بزرگ‌ترهای فامیل بود چرا که خطر بیشتری آن‌ها را تهدید می‌کند.

وی انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول