اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

اصلاح الگوی مصرف، استفاده از انرژی و منابع را در وزارت علوم کاهش داد

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از کاهش ۳۵ درصدی مصرف گاز و کاهش ۲۵ درصدی مصرف برق در زیر مجموعه‌ه‌های وابسته به وزارت علوم با اجرای سیاست‌ اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف خبر داد.

اصلاح الگوی مصرف، استفاده از انرژی و منابع را در وزارت علوم  کاهش داد

محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پیگیری آخرین وضعیت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و پیاده‌سازی الگوی مدیریت سبز، از تحقق کاهش مصرف انرژی در زیرمجموعه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و پیاده‌سازی الگوی مدیریت سبز خبر داد.

نظرپور خاطر نشان کرد: استقرار الگوی مدیریت سبز نقشی به سزایی را در مدیریت مصرف منابع در زیرمجموعه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایفا کرده است.

وی گفت: پس از آغاز اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و استقرار الگوی مدیریت سبز، طرح‌هایی به منظور دست‌یابی به اهداف اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف از سوی معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم به تمامی زیرمجموعه‌های وزارتخانه ابلاغ شد و در دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک علم و فناوری زیرمجموعه‌های وزارت علوم به اجرا درآمد.

*کاهش مصرف انرژی با اصلاح برخی ساختارها

نظرپور ادامه داد: یکی از نتایج اجرای این طرح‌ها، کاهش مصرف انرژی در زیرمجموعه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود به طوری که فقط از فروردین ۹۵ تا نیمه اول ۹۸ در دانشگاه، مرکز آموزشی، پژوهشی و پارک علم و فناوری زیرمجموعه‌های وزارت علوم ۳۵ درصد کاهش مصرف گاز و کاهش ۲۵ درصد مصرف برق رقم خورد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: اصلاح سیستم‌های روشنایی، اصلاح موتورخانه و انرژی‌های تجدیدپذیر بخشی از طرح‌های اجرا شده برای اصلاح مصرف انرژی هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول