اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

بارش‌پراکنده در اغلب شهرها از روزهای آینده/ ورود سامانه بارشی تازه از روز اول عید

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از روز فردا یکم فروردین سامانه بارشی دیگر وارد کشور می‌شود، گفت: در هفته پیش‌رو در بسیاری از شهرها بارش پراکنده داریم و در برخی مناطق جنوب کشور بارش تگرگ نیز پیش‌بینی می‌شود.

بارش‌پراکنده در اغلب شهرها از روزهای آینده/ ورود سامانه بارشی تازه از  روز اول عید

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصای خبرگزاری فارس،‌در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز شاهد بارش پراکنده در مناطقی از شمال‌غرب هستیم و در ادامه فعالیت سامانه بارشی در دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، شمال‌شرق و شرق کشور و استان‌های یزد، فارس و کرمان بارش باران ادامه دارد.

وی افزود: روز آینده یکم فروردین 99 در بخش‌هایی از شمال‌شرق و شرق کشور بارش باران داریم و سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می‌شود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: سامانه بارشی دیگری از اواخر وقت فردا جمعه وارد کشور می‌شود و موجب بارش پراکنده باران در غرب و شمال‌غرب کشور خواهد شد. این سامانه روز شنبه دوم فروردین کل غرب و جنوب کشور را در بر می‌گیرد، همچنین در شمال‌شرق نیز موجب بارش پراکنده خواهد شد.

ضیائیان اضافه کرد: روز یکشنبه 3 فروردین بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد در اغلب مناطق کشور خواهیم داشت و به تدریج از نیمه غربی کشور ابرها کاهش می‌یابد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز دوشنبه 4 فروردین در سواحل شرقی خزر و شمال‌شرق باران خواهیم داشت و در این مدت در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش به صورت برف است. 

وی اضافه کرد: روزهای شنبه و یکشنبه بارش تگرگ در بخش‌هایی از جنوب کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد:‌از شنبه 2 فروردین در نیمه غربی سواحل خزر و شمال‌غرب کشور دما 4 تا 8 درجه کاهش می‌یابد همچنین روز یکشنبه 3 فروردین کاهش 4 تا 8 درجه دما در نیمه غربی و نوار شمالی کشور در روزهای 4 و 5 فروردین کاهش 4 تا 8 درجه‌ای دما در نیمه شرقی کشور خواهیم داشت. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 30 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد و اردبیل با کمینه دمای یک درجه بالای صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌آسمان تهران فردا نیمه‌ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 21 و 11 درجه خواهد بود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌امروز در تهران جهت باد شمالی و سرعت آن 14 کیلومتر بر ساعت است همچنین دید افقی امروز در تهران 10 کیلومتر و نم نسبی 33 درصد است. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول