اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

برگزاری جشن سفره هفت سین در مدارس مجازی با نیازهای ویژه کردستان

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از برگزاری جشن سفره هفت سین در مدارس مجازی با نیازهای ویژه استان خبر داد.

برگزاری جشن سفره هفت سین در مدارس مجازی با نیازهای ویژه کردستان

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: با هدف ترویج فرهنگ و آیین‌های سنتی این جشن در بیش از 48 مدرسه و مرکز مجازی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: همزمان با آغاز سال نو حدود 900 دانش‌آموز با نیاز ویژه نوروز را که نشانه آغاز بهار است با دوستان و معلمان خود جشن گرفتند.

رنجبر هدف از برگزاری این جشن‌ها را ایجاد روحیه شادمانی و نشاط در بین دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در ایام تعطیلی مدارس و شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در این برنامه‌های فرهنگی سنتی فرا رسیدن سال جدید را جشن گرفته و با فلسفه این آیین ملی آشنایی پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از آیین‌ها و مراسم ایرانیان در عید نوروز چیدن سفره‌ی هفت سین است که نسل به نسل منتقل شده و این سنت نه تنها رنگ کهنگی نگرفته بلکه هر سال نسبت به سال قبل رنگ و روی خوش‌تری به خود می‌گیرد، خاطر نشان کرد: تقویت مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از اهداف اصلی برگزاری این گونه برنامه.ها در مدارس مجازی است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: هفت سین از هفت محصول زمینی انتخاب می‌شود تا از نعمت‌هایی که خداوند به انسان بخشیده است، سپاسگزاری شود و این نعمت‌ها یادآوری شود تا اگر انسان‌ها در روزمرگی زندگی از سپاسگزاری این نعمت‌ها غافل شده‌اند به خود بیایند و یکبار با نگاهی متفاوت به نعمت‌های بیکرانی که طبیعت در اختیارشان قرار می‌دهد، بنگرند.

رنجبر اضافه کرد: در این برنامه معلمان پیام‌های آموزشی ویژه آداب و رسوم نوروز از دیدگاه علوم اسلامی - اجتماعی را در قالب فعالیت‌های گروهی و فردی به دانش‌آموزان انتقال می‌دهند تا آنان با فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی آشناتر شوند و در حفظ این رسوم بکوشند تا از نظر روحی و جسمی شاداب باشند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول