اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تسهیل فضای کسب‌وکار لازمه تحقق «جهش تولید» است

نماینده مردم تویسرکان در مجلس حل مشکل بیکاری و تورم را در رونق تولید دانست و گفت: ورود جدی حاکمیت کشور بر تسهیل فضای کسب و کار به منظور تحقق «جهش تولید» ضروری است.

تسهیل فضای کسب‌وکار لازمه تحقق «جهش تولید»  است

محمدمهدی مفتح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با بیان اینکه تبعیت از دستور رهبری برای تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید» واجب بوده و باید انجام شود اظهار کرد: از دیدگاه کارشناسی هم مهمترین کلید حل مشکل اقتصادی امروز در کشور نگاه جدی به مبحث تولید است.

وی گره‌گشایی کلاف درهم پیچیده مشکلات اقتصادی کشور را منوط به توجه به رونق و افزایش تولید دانست و گفت: بیکاری و تورم دو مشکل عمده اقتصادی امروز کشور است که در زندگی روزمره همه ملموس است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: راه حل کلیدی و زیربنایی این دو مشکل از نظر کارشناسی توجه به تولید است زیرا با رشد تولید مشکل بیکاری به شکل اساسی حل و تورم هم کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به مزین شدن سال‌های گذشته از سوی مقام معظم رهبری با رویکرد توجه به مسائل اقتصادی با محوریت امر تولید ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هر ساله به ویژه در چند سال اخیر با نامگذاری عناوین سال به مباحث تولید، بستر را برای جهش تولید در سال جاری در داخل کشور فراهم کرده‌اند.

مفتح با بیان اینکه با همین تدابیر رهبری به ویژه موضوع تولید، تهدیدها را که مهمترین آن‌ها تحریم ظالمانه‌ آمریکای جنایتکار است توانستیم به فرصت تبدیل کنیم بیان کرد: نگاه مدبرانه رهبری سبب شد ما به تولیدات داخلی توجه و آن‌ها را رشد بدهیم، اکنون می‌طلبد همه با توجه به مهیا بودن بسترها اهتمام ویژه‌ای را سرلوحه کار قرار دهیم.

وی ادامه داد: مردم باید برای تحقق این مسئله توجه بیشتر به تولیدات داخل داشته باشند و تلاش کنند برای رفع نیازهایشان از تولیدات داخلی استفاده کنند و به رسالت خود در این حرکت جمعی عمل کنند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با بیان اینکه تولیدکنندگان هم وظیفه دارند تلاش کنند هم قیمت تمام شده را کاهش دهند و هم کیفیت تولیدات خود را افزایش دهند افزود: البته منظور ما این نیست که تولیدکنندگان سودشان را کاهش دهند حال اگر این کار را بکنند بسیار خوب است؛ اما اگر با روش‌های علمی، فنی و کارشناسانه قیمت تمام شده را کاهش دهند و کیفیت کالا را بالا ببرند، در تحقق این مهم تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مهمتر از همه انجام رسالت حاکمیت کشور یعنی قوای مجریه، مقننه و قضاییه برای عملیاتی شدن شعار سال مبنی بر «جهش تولید» است بیان کرد: قوای سه‌گانه در راستای تحقق شعار «جهش تولید» با تسهیل و شفاف شدن فضای کسب و کار با جدیت بیشتری ورود کنند.

مفتح ادامه داد: موضوعاتی که در کار تولید تاثیر می‌گذارد و تولیدکننده در آن موضوع هیچ دخالتی ندارد مثل مالیات به عنوان یکی از اجزای فضای کسب و کار نیاز به نگاه کارشناسانه مسوولان مربوطه دارد چراکه در کار تولیدکننده تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه نتیجه تصمیمات این سه قوه در کار تولید تاثیر بسزایی می‌گذارد تاکید کرد: سه قوه باید برای تحقق «جهش تولید» به کمک بیایند چراکه قوانین و ضوابط دست‌و پاگیر چون بروکراسی طولانی اداری برای اخذ یک مجوز کمکی به رشد و جهش تولید ما نمی‌کند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با تاکید بر اینکه باید در مسائل تأثیرگذار در حوزه کسب و کار با رعایت ضوابط و قواعدی که باید دیده شود، ورود کنیم اما در یک فضای ساده کسب‌وکار ادامه داد: ما در رتبه‌بندی انجام شده از لحاظ سهولت فضای کسب و کار در آمارهای بین‌المللی واقعا جایگاه مناسبی نداریم.

وی تاکید کرد: سه قوه باید در این موضوع باید با نگاه دقیق و کارشناسی ورود کنند، تولیدکننده دیگر در این کار نقش آنچنانی ندارد بلکه قاعده، قانون و مقررات در اینجا نقش‌آفرین است.

مفتح گفت: کار قوه مقننه و مجریه در این زمینه بیشتر است و باید متناسب با وظایف قانونی خود در تسهیل روند فضای کسب و کار تلاش کنند.

وی با بیان اینکه ما در تویسرکان در سال‌های اخیر توجه خوبی به بحث تولید داشتیم گفت: تلاش‌های انجام گرفته در تویسرکان نتایج خوبی به همراه داشته که امیدواریم بتوانیم از فضای عمومی کشور در راستای تحقق «جهش تولید» به نحو احسن بهره ببریم و  شاهد رشد بیشتر تولیدات در همه حوزه‌ها به ویژه صنعت باشیم.

 انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول