اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ورود 20 هزار خودرو به آذربایجان‌شرقی در اولین روز بهار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از ورود بیش از 20 هزار خودرو به آذربایجان‌شرقی در اولین روز بهار خبر داد.

ورود 20 هزار خودرو به آذربایجان‌شرقی در اولین روز بهار

اروجعلی علیزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: در اولین روز از فروردین ماه 20 هزار و 254 خودرو وارد استان شده و 17 هزار و 479 مورد خروج از آذربایجان‌شرقی به ثبت رسیده است.

وی افزود: کل تردد اتفاق افتاده در استان در این روز 237 هزار و 827 مورد می‌باشد که در مقایسه با رقم 722 هزار و 735 تردد ثبت شده در سال قبل، حکایت از کاهش 67 درصدی دارد.

علیزاده از آمار 25 تا یکم فروردین نیز یاد کرد و گفت: در این مدت 2 میلیون 630 هزار و 369 مورد تردد در جاده‌های آذربایجان‌شرقی اتفاق افتاده است.

علیزاده آمار سال گذشته را در همین مدت 4 میلیون و 682 هزار و 510 مورد اعلام و اضافه کرد: مقایسه ارقام یاد شده کاهش 44 درصدی را نشان می‌دهد.

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل جاده‌ای استان، یادآور شد: خودروهای ورودی به استان از 25 اسفند گذشته تا یکم فروردین امسال 201 هزار و 31 مورد بوده و در مقابل آن 179 هزار و 148 مورد خروجی ثبت شده است.

محور میاندوآب- ملکان همچنان در صدر

وی متذکر شد: بیشترین ورودی‌های آذربایجان‌شرقی طی روز گذشته را به‌ترتیب محورهای میاندوآب- ملکان با 5 هزار و 679 مورد، آزادراه زنجان-تبریز با 4 هزار و 642  مورد، ارومیه - تبریز با 2 هزار و 17  جاده قدیم زنجان - میانه با یک‌هزار و 344 مورد و مشکین‌شهر- اهر با یک‌هزار و 183 مورد تجربه کرده‌اند.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام/60014/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول