اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آمار مبتلایان «کرونا» در خراسان‌جنوبی به ۱۶۳ نفر رسید/ ۱۵۶ هزار خانوار غربالگری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۶۳ درصد خانوار‌های تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان خراسان‌جنوبی در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا شرکت کردند.

آمار مبتلایان «کرونا» در خراسان‌جنوبی به ۱۶۳ نفر رسید/ ۱۵۶ هزار خانوار غربالگری شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد دهقانی امشب در تشریح آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: از مجموع ۵۱۲ نمونه آزمایش انجام شده تاکنون ۳۴۹ نمونه منفی ۱۶۳ مورد مثبت بوده است.

وی با اشاره به تشریح آمار شهرستان‌های‌‎ درگیر با کرونا در استان، بیان داشت: از مجموع مبتلایان، ۵۸ نفر در بیرجند، ۲۲ نفر در قاین، ۲۱ نفر در زیرکوه، ۳۱ نفر در طبس، ۱۴ نفر در فردوس، پنج نفر در سرایان، چهار نفر در درمیان، پنج نفر در بشرویه، دو نفر در سربیشه و یک مورد در نهبندان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص عدم مشاهده مورد جدید به کرونا در آمار امروز استان، تبیین کرد: آزمایشگاه ویروس‌شناسی استان نیازمند گندزدایی و عفونت‌زدایی بود لذا آزمایشات روز گذشته استان انجام نشد و امروز این آزمایشات انجام و نتایج مبتلایان به کرونا در روز آتی دو روزه خواهد بود.

دهقانی به طرح غربالگری کرونا اشاره و اعلام کرد: تا ساعت ۱۹:۳۰ امشب ۱۵۶ هزار و ۱۶۳ خانوار غربالگری کرونا شدند که ۶۳ درصد جمعیت خانوار استان را شامل می‌شود.

وی افزود: از این تعداد یک هزار و ۳۲۳ نفر غربال مثبت داشتند که ۸۱۶ مورد هیچ مشکلی نداشتند و به ۴۳۹ نفر توصیه استراحت در منزل شده و ۶۵ نفر به بیمارستان جهت ارزیابی ارجاع شدند و سه نفر  تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: همچنین طبق آخرین آمار دریافتی تاکنون ۴۲ هزار و ۵۹ نفر در سامانه خودارزیابی و خوداظهاری علائم بیماری کرونا ثبت‌نام کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین در خصوص تعطیلی پاساژها، بازارها و فروشگاه‌های تجاری، مطرح کرد: در ستاد استانی مدیریت کرونا در این خصوص بحث شد و مقرر گردید صاحبان این مشاغل در راستای سلامت خود و مردم و کمک به قطع چرخه انتقال ویروس کرونا، داوطلبانه مراکز و فروشگاه‌هایی که مایحتاج غیرضروری مردم را عرضه می‌کنند، تعطیل شوند.

دهقانی از بهبود سه بیمار مبتلا به کرونا در سنین ۸۶ تا ۸۷ سال خبر داد و مطرح کرد: با مراقبت‌های درمانی می‎‌شود کارهای خوبی برای مردم انجام داد و هر چه قدر زمان و شرایط بهتری را برای ارائه خدمت داشته باشیم حتما افراد مسن درمان می‌شوند ولی اگر حجم زیادی از افراد در بیمارستان باشند خدمات‌دهی به بیماران تا حدودی دچار مشکل می‌شود.

 انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول