اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ستاد مدیریت بحران در آمادگی کامل باشد

استاندار زنجان گفت: نباید به بهانه مقابله با کرونا از دیگر وظایف خود همچون مدیریت بحران در این روزها غافل شویم.

ستاد مدیریت بحران در آمادگی کامل باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان فتح‌الله حقیقی در جلسه ستاد مدیریت استان اظهار کرد: نباید به بهانه مقابله با کرونا از دیگر وظایف خود همچون مدیریت بحران در این روزها غافل شویم.

استاندار زنجان با تبریک سال نو و همراهی مردم در سال گذشته گفت: با همراهی مردم می‌توان بر بزرگترین بحرانها فایق آمد.

وی افزود: نوروز سال گذشته برای مقابله با سیل مدیریت صحیحی در استان صورت گرفت و باید امسال هم با توجه به شرایط جوی همه مدیران آماده مواجهه با هر بحرانی باشند.

در این جلسه که تعدادی از اعضا حضوری و برخی دیگر از مدیران و فرمانداران بصورت ویدئو کنفرانس گزارش دادند، استاندار زنجان به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا ویروس اشاره کرد و گفت: صداوسیمای مرکز زنجان در امر اطلاع رسانی و آموزش سنگ تمام گذاشته است و امیدواریم با اطلاع رسانی خوب رسانه‌ها در طرح غربالگری کرونا نیز مردم به اهمیت این موضوع پی ببرند و در آن ثبت نام کنند.

مقام عالی استان گفت با پویش در خانه ماندن امسال از ۲۵ اسفند سال گذشته تا اول فروردین امسال ۳۶۲ هزار خودرو از محورهای مواصلاتی استان تردد کردند که در مقایسه با سال قبل که بیش از سه میلیون و پانصد هزار خودرو بوده است ۹۰ درصد کاهش دارد.

وی اجرای طرح غربالگری کرونا برای قطع زنجیره انتقال و کاهش مراجعات به بیمارستانها را بسیار مهم دانست و گفت: عملکرد استان زنجان بسیار خوب بوده است و تابه امروز از ۶۴۵ هزار نفری که در این طرح ثبت نام کردند ۹ هزار و چهار نفر مشکوک بوده‌اند و پس از بررسی وضعیتشان فقط ۱۹۳ نفر به مراکز ۱۶ ساعته ارجاع داده شدند و مابقی یا مشکلی نداشتند و یا اینکه توصیه شده در منزل مانده و استراحت کنند.

حقیقی تاکید کرد: نباید در مقابله با کرونا غفلت کرد و حتما باید توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفت و مردم بدانند هر چقدر بیشتر رعایت کرده و در منزل بمانند زودتر از سر این ویروس منحوس خلاص خواهیم شد.

استاندار زنجان از مردم خواست به برنامه‌های استودیو سلامت که روزانه از طریق صداوسیمای مرکز استان آمار و اطلاعات و برنامه های آموزشی پخش می‌کنند توجه کنند.

وی از فرمانداران و بخشداران و دهیاران خواست به دقت به وظایف خود در مواجهه با بحران و کنترل کرونا ویروس عمل کنند و با استفاده از تجربیات سال قبل استفاده کرده تا نقاط ضعف به قوت تبدیل گردد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول