اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

«جوانی» کلیدواژه رهبر معظم انقلاب برای قوی شدن

رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود به ابزارهای قوی شدن اشاره فرمودند که کلیدواژه این مصادیق واژه جوانی است.

«جوانی»  کلیدواژه رهبر معظم انقلاب برای قوی شدن

خبرگزاری فارس همدان، رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود به چهار مصداق از مصادیق و ابزارهای قوی شدن اشاره کردند. «رشد موالید برای حفظ نیروی جوان کشور، فضای مجازی به دلیل حاکم شدن بر زندگی مردم، رشد بهداشت و درمان و جهش تولید». بدون شک محور اصلی این مصادیق واژه جوانی است.

رشد موالید و فرزندآوری برای حفظ جمعیت جوان کشور امری لازم و ضروری است کشوری می‌تواند در دنیای رقابتی امروز، مسیر رشد و تعالی را حفظ کند که از نسلی جوان، پویا، باانگیزه و بانشاط برخوردار باشد.

بدون شک برای رشد و اعتلای کشور توجه به این موضوع امری حیاتی است که به نظر می‌رسد در سریعترین زمان ممکن موانع و چالش‌های پیش رو بررسی و با کار کارشناسی و عملیاتی رفع شود. این موانع در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی بهداشتی قابل احصا خواهد بود.

اصولاً فرهنگسازی بیشترین زمان را به خود اختصاص خواهد داد؛ برای محدود کردن جمعیت کشور از دهه هفتاد تاکنون کار تبلیغی و عملیاتی صورت گرفته است و اکنون برای جبران آن، توانی مضاعف مورد نیاز خواهد بود.

فضای مجازی به دلیل اهمیت ویژه آن در زندگی روزمره مردم توجه ویژه‌تری را می‌طلبد، قطعا منظور از فضای مجازی چند تا شبکه اجتماعی و پیام‌رسان نبوده و نیست. امروز فضای مجازی در قالب نظام لایه‌ای و در هم تنیده، بخش‌های مختلفی را در بر می‌گیرد، از لایه زیرساخت و نرم‌افزار و سخت‌افزار پایه گرفته تا سرویس داده و خدمات و لایه کاربران و محتوا و حتی چشم انداز و قوانین حاکم بر آن که باید برای هر لایه برنامه داشته باشیم.

اینترنت ملی و زیرساخت‌های مورد نیاز، تلاش برای نوشتن نرم‌افزار ملی پایه، توجه ویژه به اپلیکیشن‌های داده و خدمات به خصوص شتاب‌دهنده‌ها، برنامه ریزی منسجم و مدون برای ارتقای سواد مجازی و رسانه‌ای کاربران، توجه خاص به تولید محتوای بومی متناسب با نیاز کاربران و تدوین چشم انداز عملیاتی و کاربردی در این حوزه ضروری خواهد بود. ‌

در حوزه بهداشت و درمان نیز ضمن توجه به مباحث درمان و اعتماد به پژوهشگران و محققین داخلی باید همواره برای جنگ های بیولوژیک آمادگی داشته باشیم. بدون شک آیه واعدوا لهم مااستطعتم من قوه فقط در حوزه نظامی نبوده و نیست و باید آمادگی کامل در حوزه درمان ایجاد شود. توجه به محصولاتی نظیر تراریخته‌ها نیز باید در اولویت کار قرار گیرد، درمان را باید از پیشگیری شروع کرد.

کرونا باعث شد تا بسیاری از اصول اولیه پیشگیری را رعایت کنیم، بهداشت عمومی و سلامت نیز از واژه های مغفول در جامعه امروزی هستند که باید مجددا در این زمینه بازنگری شود.

حوزه جهش تولید نیز همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند یکی از ابزار قدرت و تولید ثروت خواهد بود. بدون شک اگر بخواهیم در زمینه اقتصادی حرف برای گفتن داشته باشیم و به سمت بهبود معیشت مردم حرکت کنیم باید در تولیدات و مزیت‌های رقابتی خود یک جهش داشته باشیم.

این امر با یک نسل جوان، پویا، متعهد و متخصص شدنی است، توجه ویژه به تولیدات خرد و روستایی، مزیت ما خواهد بود. به عنوان نمونه تولید ضدعفونی‌کننده یا ماسک در ظرف کمتر از یک ماه دو یا سه برابر شد، این ظرفیت کم‌نظیر نشان از انعطاف در تولیدکننده‌هاست که با یک آینده‌پژوهی دقیق و تدوین برنامه جامع می‌توان در حوزه جهش تولید نیز موفقیت‌های زیادی را کسب کرد.

حسین ربیعی کارشناس فضای مجازی

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول