اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اجرای پویش ورزش در خانه برای دانش‌آموزان با نیاز ویژه کردستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از استمرار فعالیت تربیت بدنی دانش‌آموزان با نیاز ویژه در ایام تعطیلی مدارس با اجرای پویش ورزش در خانه خبر داد.

اجرای پویش ورزش در خانه برای دانش‌آموزان با نیاز ویژه کردستان

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با برشمردن ورزش خانگی بعنوان راهکاری برای تقویت ایمنی بدن و مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: به منظور گسترش ورزش، ایجاد انگیزه و حفظ نشاط و شادابی دانش‌آموزان درس تربیت بدنی به عنوان جزیی لاینفک از نظام آموزش و پرورش مانند سایر دروس در ایام تعطیلات در مدارس مجازی مورد توجه است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به فعالیت بدنی و اجرای برنامه‌های پیشگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان بیان کرد: از طریق حدود 50 مدرسه مجازی و کانال ارتباطی انجام حرکات ورزشی دانش‌آموزان در منزل پیگیری و ترویج داده می‌شود.

وی افزود: فعالیت‌های ورزشی باید متناسب با سن و جنسیت دانش‌آموز باشد و قابلیت تمرین در محیط خانه را داشته باشد و سیستم ایمنی بدن دانش‌آموزان را تقویت کند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستا تصریح کرد: در این ایام که ماندن در خانه یکی از راهکارهای اصلی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است، دانش‌آموزان می‌توانند با حرکاتی ساده همچون دراز و نشست یا حرکات کششی با همراهی والدین در محیط خانه ورزش کنند. 
رنجبر  با بیان اینکه سند تحول بنیادین بعنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه‌های مختلفی به ویژه فعالیت‌های ورزشی تأکید دارد. اضافه کرد: تربیت بدنی در تمام دوره‌های تحصیلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش‌آموزان مورد توجه است.

وی با تأکید بر تأثیر ورزش بر روحیه و یادگیری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بیان داشت: ورزش علاوه بر ایجاد شور و نشاط،کاهش آثار سوء جسمانی و روحی ناشی از معلولیت به آن‌ها کمک می‌کند که مهارت‌های زندگی را یاد بگیرند، به سطح جامعه بیایند و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول