اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ژاپن از احتمال تعویق المپیک 2020 به دلیل شیوع کرونا خبر داد

نخست‌وزیر ژاپن برای اولین بار از احتمال تعویق المپیک 2020 توکیو به دلیل شیوع ویروس ناشناخته «کووید-19» خبر داد.

ژاپن از احتمال تعویق المپیک 2020 به دلیل شیوع کرونا خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن امروز (دوشنبه) برای اولین بار اعلام کرد در صورتیکه به واسطه شیوع ویروس «کرونا»، المپیک 2020 توکیو به «شکل کامل» قابل برگزاری نباشد، این رخداد جهانی به تعویق خواهد افتاد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، آبه تصریح کرد گرچه لغو بازیهای المپیک جزء گزینه‌ها نیست اما در صورتیکه المپیک ۲۰۲۰ توکیو به صورت کامل برگزار نشود، آن را به تعویق می‌اندازیم.

وی به پارلمان کشور خود گفت: «اگر اوضاع دشوار شود، ممکن است چاره‌ای جز بررسی گزینه تعویق بازی‌ها نداشته باشیم».

نخست‌وزیر ژاپن توضیح داد که نظرات خود را روز گذشته به «یوشیرو موری» رئیس کمیته برگزار کننده المپیک ژاپن منتقل کرده است و وی نیز در خصوص این موضوع با «توماس باخ» رئیس کمیته بین‌المللی المپیک گفت‌وگو کرده است.

از طرف دیگر، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد که کمیته بین‌المللی المپیک به دلیل شیوع کرونا تصمیم گرفته است که مسابقات 2020 توکیو را به تعویق بیاندازد.

طبق تصمیم جدید کمیته بین‌المللی المپیک، بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در تاریخ قبلی ۲۴ ژوئیه تا نهم آگوست (سوم تا ۱۹ مرداد ۹۹)  برگزار نخواهد شد.

تسریع شیوع ویروس کرونا در جهان در حالی موجی از نگرانی‌ها را در میان تمامی کشورهای دنیا به وجود آورده است که طبق جدیدترین آمار و ارقام تا روز گذشته (یکشنبه)، ۳۳۹ هزار و ۹ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۴ هزار و ۶۸۹ نفر نیز جان خود را تاکنون از دست داده اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول