اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رمز عملیات: یا کریم اهل بیت(ع)

با شیوع کرونا در گیلان جوانان گروه جهادی کریم اهل‌بیت، ماسک، مواد ضدعفونی و بسته‌های غذایی را آماده و در محلات محروم شهرستان رشت توزیع کردند تا مردم آن مناطق نیز در این شرایط از ملزومات بهداشتی بی‌بهره نباشند.

رمز عملیات: یا کریم اهل بیت(ع)

معین وفادار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه هدف تمام گروه‌های جهادی کمک به مردم و کادر درمانی استان برای شکست کرونا است، اظهار کرد: با شیوع کرونا در استان گیلان کمبود اقلام بهداشتی به‌مانند ماسک به‌شدت احساس می‌شد و در این شرایط تمامی گروه‌های جهادی برای کمک به مردم و کادر درمانی استان پای‌کار آمده و شروع به ساخت و تهیه اقلام بهداشتی کردند.

وی با اشاره به حوزه فعالیت گروه جهادی کریم اهل‌بیت(ع) گفت: گندزدایی معابر و محلات محروم، آماده‌سازی بسته‌های غذایی برای خانواده‌های محروم، تولید ماسک و توزیع آن در بین مردم، آماده‌سازی بسته‌های میان و توزیع در بین پرستاران بیمارستان‌های رشت ازجمله مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت گروه جهادی اهل‌بیت است.

مدیر گروه جهادی کریم اهل‌بیت(ع) با اذعان به اینکه تاکنون ۵۰ بسته غذایی در بین مردم مناطق محروم رشت، پخش‌شده است، تصریح کرد: تاکنون در محلاتی به‌مانند عینک، احمد گوراب، نخودچر و آتش گاه ۵۰ بسته غذایی و اقلام بهداشتی به ارزش هر بسته ۱۵۰ هزار تومان پخش‌شده است و سری دوم توزیع این محصولات هم به‌زودی انجام می‌شود.

وفادار یکی مشکلات مردم در اوایل شیوع کرونا را کمبود ماسک عنوان کرد و افزود: با تلاش بانوان گروه جهادی کریم اهل‌بیت(ع) روزانه در دو کارگاه هزار ماسک تولیدشده و در بین مردم مناطق محروم رشت توزیع و پخش می‌شود همچنین به‌زودی محلول ضدعفونی را تولید و در مناطق محروم توزیع می‌کنیم.

وی با تأکید بر توزیع وعده غذایی میان وعده در میان کادر درمانی بیمارستان‌های رشت بیان کرد: کادر درمانی و پرستاری بیمارستان‌های گیلان به‌طور شبانه‌روزی فعالیت کرده و در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند به همین دلیل وعده غذایی میان وعده شامل پرتغال، کیک و آب‌میوه برا آماده در بین کادر درمانی و بیماران کرونایی بیمارستان‌های رازی و رسول اکرم(ص) رشت و بندر انزلی توزیع کردیم‌.

مدیر گروه جهادی کریم اهل‌بیت(ع) از پخش مرغ در بین مردم محلات محروم شهرستان رشت خبر داد و گفت: در روایات آمده که در اول هرماه قمری برای رفع بلا ذبح انجام شود که این طرح با استقبال مردم مواجه شده و در همین هفته ذبح مرغ را انجام و در بین مردم مناطق محروم پخش می‌کنیم.

وفادار با اشاره به فعالیت ۴۰ نفر در گروه جهادی کریم اهل‌بیت افزود: روزانه ۴۰ نفر به‌طور متغیر در گروه جهادی کریم اهل‌بیت(ع) به‌طور شبانه‌روزی مشغول به فعالیت هستند تا باری را از دوش کادر درمانی و مردم در این روزهای سخت بردارند.

وی یکی از دلایل نام‌گذاری گروه جهادی بانام کریم اهل‌بیت(ع) را ببخشش و مهربانی این امام رئوف برشمرد و بیان کرد: امام حسن مجتبی (ع) به مهربانی و بخشش معروف بوده و روزی که تصمیم گرفتیم تا گروه جهادی را تشکیل دهیم مصادف با میلاد امام حسن مجتبی(ع) شده بود و به همین دلیل تصمیم گرفتیم نام این گروه را کریم اهل بیت(ع) بنامیم.

مدیر گروه جهادی کریم اهل‌بیت(ع) با اشاره به ساخت یک مسکن محروم در یکی از محلات رشت تصریح کرد: اخیراً منزل یک خانواده در محله نخودچر رشت دچار حریق شده است و اکنون در چادر زندگی می‌کنند به همین دلیل برای این خانواده یک‌منزل را اجاره کردیم و به‌زودی مسکن این خانواده ساخته می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول