اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

مرز پرویزخان برای فعالیت‌های تجاری باز است

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: مرز رسمی پرویزخان باز است و فعالیت‌های تجاری ادامه دارد.

مرز پرویزخان برای فعالیت‌های تجاری باز است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از گمرک ایران، مسلم احمدی نصر با اشاره به اینکه مرز رسمی پروز خان باز است و فعالیت های تجاری ادامه دارد، اظهارداشت: این مرز بین المللی به منظور صادرات و مبادلات تجاری با عراق به صورت شبانه روزی فعال و اقدام های بهداشتی برای مقابله باویروس کرونا در این مرز نیز به طور مستمر انجام می شود.

وی گفت: اقدام های بهداشتی و گندزدایی محیط مرز روزانه با همکاری پایانه پرویزخان و هنگ مرزی،شرکت تعاونی مصرف کارکنان گمرک و سایر ارگان های مستقر در مرز این مرز انجام می شود.

وی اظهار داشت: اداره کل گمرکات استان کرمانشاه وگمرک پرویزخان اقدام به تهیه مواد گندزدایی کرده و بخشی را به پایانه پرویزخان، شهرداری قصرشیرین و سایر ارگان های متقاضی برای انجام گندزدایی در مرز و شهرستان و روستاهای اطراف قرار داده است و امروز نیز همه کامیون های حامل کالا در پارکینگ ها قبل از مرز و مسیر کمربندی و جاده های منتهی به مرز، برای خروج از کشور به محوطه مرزی گمرک هدایت و پس از انجام تشریفات خارج شدند.

مدیرکل گمرک مرز رسمی پرویزخان گفت: گمرک برای کاهش مراجعه کنندگان حضوری اقدام به راه اندازی سامانه ثبت نامه و درخواست و پیگیری مکاتبات از طریق پورتال گمرک جمهوری اسلامی ایران کرده که علاوه بر حذف کاغذ و کاهش هزینه ها در پیشگیری از شیوع ویروس نیز موثر است.

احمدی نصر ادامه داد: علاوه بر کالاهای صادراتی، تشریفات گمرکی کالاهای ترانزیتی و فرآورده های نفتی نیز از مرز رسمی پرویزخان درحال انجام است که با احتساب آمار این کامیون ها حجم تردد کامیون ها روزانه به یک هزار دستگاه می رسد.

وی اظهار داشت: پارسال ارزش کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به کشور عراق به یک میلیارد و ۴۵۸ میلیون دلار به وزن سه هزار و ۳۸۶ میلیون تن رسید که از نظر ارزشی ۱۸ درصد و به لحاظ وزنی ۱۴ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول