اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کمبودی در تجهیزات، دارو و لوازم حفاظتی کادر درمانی کرونا نداریم/ درصد مرگ بیماران کرونایی

دبیر علمی کمیته درمان ستاد فرماندهی کرونا ویروس آ‌ٰذربایجان‌شرقی گفت: بااشاره به اینکه شایعاتی در خصوص کمبود دارو و تجهیزات وجود دارد، گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه شدید علیه کشورمان تا این لحظه چه از نظر دارو و تجهیزات و چه از نظر تامین اقلام حفاظتی کادر درمانی کمبودی وجود ندارد.

کمبودی در تجهیزات، دارو و لوازم حفاظتی کادر درمانی کرونا نداریم/ درصد مرگ بیماران کرونایی

علی تقی‌زادیه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به فزونی تعداد مبتلایان در جامعه  نسبت به بیماران بستری در مراکز درمانی اظهار داشت: با توجه به شیوع و همه‌گیری این بیماری و آمارهای به‌دست آمده تعداد مبتلایان در جامعه چندین برابر افراد بستری در مراکز درمانی بوده و در شرایط موجود امکان نمونه‌گیری برای تمام افراد جامعه وجود ندارد.

دبیر علمی کمیته کرونا ویروس افزود: با توجه به اینکه تمام موارد نمونه‌گیری در بیمارستان‌ها و از بیماران بستری انجام می‌گیرد، از این رو تمام موارد مثبت نیز مربوط به بیماران بستری بوده و از بیماران سرپایی نمونه‌گیری نمی‌شود. 

درصد مرگ و میر ما پائین‌تر از میانگین جهانی است 
 
تقی‌زادیه در پاسخ به  سوال فارس در تبریز که به نظر می‌رسد تعداد مرگ و میرها نسبت به میانگین‌های جهانی بیشتر است، گفت: نسبت مرگ و میر به نسبت بیماران بستری در مراکز درمانی محاسبه و ارائه می‌شود، حالا تصور کنید اگر تمام افراد مبتلا در جامعه شناسایی شده و بر تعداد بیماران بستری افزوده شود، درصد مرگ و میر ما پایین‌تر از میانگین تعیین شده جهانی خواهد بود و اعداد ارائه شده در خصوص مرگ و میر قابل اعتماد نیست. 
 
دبیر علمی کمیته  ستاد فرماندهی مقابله با کرونا ویروس، یادآور شد: با وجود افزایش تعداد مبتلایان و نیز افزایش درصد بیماران بدحال در بیمارستان‌ها تعداد مرگ و میرها کاهش یافته است. 
 
کمیته علمی به‌طور مستمر و روزانه برگزار می‌شود

وی ادامه داد: به طور مستمر و روزانه جلسات کمیته علمی با حضور تمام اساتید ریه  و متخصصان  عفونی برگزار شده و آخرین استانداردهای درمانی ارائه شده از سوی وزارت متبوع و منابع جهانی بررسی و به مورد اجرا گذارده می‌شود. 
 
 کمبودی در تجهیزات، دارو و لوازم حفاظتی کادر درمانی نداریم 
 
تقی‌زادیه ضمن اشاره به اینکه شایعاتی در خصوص کمبود دارو و تجهیزات وجود دارد، متذکر شد: با وجود تحریم‌های ظالمانه شدید علیه کشورمان تا این لحظه چه از نظر دارو و تجهیزات و چه از نظر تامین اقلام حفاظتی کادر درمانی کمبودی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در بحث تامین اقلام داروئی و تجهیزات مصرفی سختی‌ها و مشکلات زیادی داریم و بر همین اساس تمام ارگان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی دست به دست هم داده‌اند، تا بتوانیم از این بحران با سربلندی عبور کنیم و بنده از این فرصت استفاده کرده و از تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها و نیروهایی که در تهیه اقلام و انتقال آنها به مراکز درمانی تلاش و کرده و یاری‌رسان بخش درمان بوده‌اند صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول