اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مهم‌ترین‌های ورزشی‌ تیر 98| رکوردشکنی شناگر اصفهانی/ درخشش پومسه اصفهان در کشور و جهان

مهم‌ترین اتفاقات ورزشی استان اصفهان در تیر ماه سال 1398 را در این گزارش مرور می‌کنیم.

مهم‌ترین‌های ورزشی‌ تیر 98| رکوردشکنی شناگر اصفهانی/ درخشش پومسه اصفهان در کشور و جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ورزش اصفهان در سال 98 اتفاقات متفاوت تلخ و شیرین زیادی را به خود دید و از همین رو قصد داریم در گزارش‌هایی سلسله‌وار به بررسی مهم‌ترین اتفاقات ورزشی اصفهان در هر ماه سال 98 بپردازیم.

مهم‌ترین رویداد‌های ورزشی استان اصفهان در تیر ماه 98

✅ در روز یک تیر مسابقات open کشور کرواسی از سری رقابت‌های رسمی فدراسیون جهانی شنا (FINA) برای دومین مرحله کسب ورودی المپیک 2020 ژاپن و مسابقات قهرمانی جهان 2019 کره جنوبی در شهر زاگرب برگزار شد.

علی‌رضا یاوری نماینده شنای ایران در ماده 200 متر آزاد به آب زد، این شناگر جوان اصفهانی تیم ملی در مرحله مقدماتی با ثبت زمان 1:51٫93 در جایگاه نخست ایستاد و علاوه بر راه‌یابی به مرحله فینال موفق شد رکورد ملی این ماده را جابجا کند.

✅ در روز 6 تیر لیگ برتر فوتبال بانوان برای تیم‌های اصفهانی با قرار گفتن در رده‌های سوم و پنجم به پایان رسید؛ طلایی‌پوشان سپاهان با کسب 46 امتیاز در رده سوم قرار گرفتند و ذوب‌آهن نیز با 41 امتیاز در جایگاه پنجم جدول رده‌بندی ایستاد.

✅ در روز 10 تیر دور اول مسابقات لیگ ملت‌های والیبال 2019 به پایان رسید که امیر غفور، پشت خط‌زن اصفهانی تیم ملی در رده نخست برترین اسپکر و دومین بازیکن امتیازآور مسابقات قرار گرفت؛ غفور که در این رقابت‌ها درخشش فوق‌العاده‌ای داشت، در بیشتر دیدار‌ها عنوان امتیاز‌آور‌ترین بازیکن میدان را از آن خود کرد.

✅ در روز 14 تیر از هفته نخست لیگ برتر فوتبال تیم‌های گیتی‌پسند و هایپر شاهین‌شهر در شهرآورد اصفهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با نتیجه 3  بر 3 به پایان رسید.

✅ در روز 17 تیر تورنمنت بین‌المللی دو و میدانی جام کازانف قزاقستان که در آلماتی قزاقستان آغاز شده بود با پیگیری مسابقات روز پایانی خاتمه یافت؛ ریحانه مبینی ورزشکار اصفهانی ماده پرش طول بانوان با پرشی به طول 5.82 متر دوم شد و به مدال نقره رسید.

✅ در روز 18 تیر در سی‌امین دوره بازی‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان مرجان سلحشوری و مرجان تاجی‌رستم‌آبادی پومسه‌کاران اصفهانی به همراه مربی اصفهانی خود یعنی مهسا مردانی در این رقابت‌ها حضور داشتند.

سلحشوری و تاجی در بخش تیمی 3 پومسه موفق به کسب مدال برنز شدند، همچنین سلحشوری در بخش تیمی 2 نفره این رشته یک مدال برنز دیگر کسب کرد؛ بر این اساس تکواندو‌کاران اصفهانی در مجموع 3 مدال برنز از این رقابت‌ها صید کردند.

✅ در روز 19 تیر در ششمین دوره بازی‌های جهانی کارگران که در تورتوسای اسپانیا برگزار شد، ورزشکاران کارگر اصفهانی با کسب 20 مدال ارزشمند در بین ورزشکاران کارگر کشور خوش درخشیدند؛ ورزشکاران کارگر اصفهانی موفق به کسب 6 مدال طلا، 9 مدال نقره و 5 مدال برنز در این دوره از رقابت‌های جهانی کارگران شدند.

✅ در روز 22 تیر رضا لسانی توانست با ثبت رکورد 4.118 ثانیه در بخش تایم تریل مسابقات جهانی اسکیت اسپانیا، رکورد جهانی این رشته را جابه‌جا کند، آخرین رکورد ثبت‌شده این رشته 4.12 ثانیه بوده است.

✅ در روز 27 تیر اعلام شد که محمد سلطان حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان به صورت کتبی از هیأت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان استعفاء داده است؛ سلطان‌حسینی از اسفندماه سال 1394 و با حکم بهرام سبحانی مدیرعامل وقت شرکت فولاد مبارکه به عضویت هیأت مدیره باشگاه سپاهان اصفهان درآمده بود و جایگزین حسین کفعمی شد.

✅ در روز 28 تیر در پایان دومین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بانوان کشور در رده سنی بزرگسالان تیم لرستان با 631 امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد، اصفهان با 629 امتیاز دوم شد و تهران با 627 امتیاز جایگاه سوم را از آن خود کرد.

در رده سنی جوانان نیز تیم کرمانشاه با کسب 628 امتیاز موفق شد در رده نخست قرار گیرد، تیم‌های کردستان و اصفهان نیز به ترتیب با 580 و 553 امتیاز در رده‌های دوم و سوم جای گرفتند.

✅ در روز 30 تیر چهاردهمین دوره مسابقات قهرمانی پومسه کشور در گروه زنان به پایان رسید که زنان پومسه‌رو اصفهان با کسب 7 مدال طلا، 2 نقره، 3 برنز و 74 امتیاز توانستند برای سومین سال متوالی بر سکوی قهرمانی بایستند.

چند روز پیش از این هم مردان پومسه‌رو اصفهان با کسب 6 مدال طلا، 3 نقره، 4 برنز و 84 امتیاز موفق شدند عنوان قهرمانی را به نام خود ثبت کنند.

انتهای پیام/63090/آ 10/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول