اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

ادارات لرستان نیروهای خود را به مرخصی و دورکاری بفرستند

استاندار لرستان گفت: دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان با توجه به وضعیت کنونی تا ۵۰ درصد از نیروهای خود را به مرخصی و دورکاری بفرستند و تدابیری فراهم شود تا افراد علامت‌دار، بیمار و زنان باردار در محل کار حضور نداشته باشند.

ادارات لرستان نیروهای خود را به مرخصی و دورکاری بفرستند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سیدموسی خادمی شامگاه دوشنبه در جلسه با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از نمایندگان جامعه پزشکی لرستان گفت: اقدامات جامعه پزشکی استان در راستای آگاهی بخشی، اطلاع رسانی، پیشگیری و درمان در بحث ویروس کرونا بسیار خوب بوده و با حضور در سطح شهر و ارائه خدمات به مردم، فراتر از وظیفه خود عمل کرده‌اند که این اقدامات دلسوزانه در کمتر جایی دیده می‌شود. 

وی حساسیت کادر پزشکی استان در مواجهه با ویروس کرونا را تحسین برانگیز دانست افزود: اقدام دانشگاه علوم پزشکی استان در تهیه و خرید اقلام بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا و تجهیز مراکز درمانی به موقع بود و جای تقدیر و تشکر دارد که امیدواریم این گونه اقدامات تا پایان ادامه داشته باشد. 

 استاندار لرستان با اشاره به ظرفیت‌های بالای اجتماعی مردم لرستان در مواجهه با بحران‌ها، گفت: مردم لرستان دارای ارتباطات و رفت و آمدهای عاطفی و بسیار قوی هستند که این خصیصه مثبت در شرایط کنونی ممکن است به ضعف تبدیل شود؛ مانند حضور گسترده مردم در مراسم شادی و عزا که با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا، این قبیل رفتار نیاز به اصلاح از طرف مردم دارد. 

خادمی گفت: در لرستان مردم حین مواجهه با بحران‌ها به راحتی از مال خود گذشت می‌کنند و برای کمک کردن پیشقدم می‌شوند که می‌توان از این ظرفیت، در راه برطرف کردن مشکلات اجتماعی استفاده کرد.

وی در ادامه در خصوص تعطیلی بازار، بیان کرد: همکاری مردم استان در تعطیلی بازار غیرضروری قابل توجه بوده و این روند برای پیشگیری از تجمع و ازدحام در اماکن خرید و فروش تا ۱۶ فروردین ادامه خواهد داشت. 

استاندار لرستان به میزان مسافرت‌ها اشاره کرد و افزود: بر اساس آمارهای اعلام شده مسافرت به استان طی روزهای اخیر که مصادف با نوروز بود، نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته حدود ۸۰ درصد کاهش داشته است و این نشان از عدم جریان مسافرت به لرستان دارد. 

وی افزود: استقرار اکیپ‌های بازرسی در ورودی شهرستان‌های استان از اقدامات مهم در جهت کنترل خودروهای ورودی و انجام تست بیماری کرونا است.  

خادمی عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان با توجه به وضعیت کنونی تا ۵۰ درصد از نیروهای خود را به مرخصی و دورکاری بفرستند و تدابیری فراهم شود تا افراد علامت دار، بیمار و زنان باردار در محل کار حضور نداشته باشند. 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقدامات انجام شده توسط ستاد مدیریت بیماری کرونا و همکاری و همراهی مردم استان هر چه سریعتر شاهد شکست این ویروس و بازگشت به چرخه عادی زندگی باشیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول