اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کشف 52 میلیارد ریال کالای قاچاق در اراک

فرمانده انتظامی شهرستان اراک از کشف 52 میلیارد ریال کالای قاچاق و 205 کیلوگرم مواد مخدر در عملیات های یک سال گذشته مجموعه انتظامی این شهرستان خبر داد.

کشف 52 میلیارد ریال کالای قاچاق در اراک

امیر مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به رویکرد مشارکت‌جو پلیس مرکز استان در ارتقاء نظم و امنیت اجتماعی گفت: اعتماد و مشارکت اجتماعی و نقش شهروندان در ایجاد امنیت اجتماعی ازجمله متغیرهای مهمی هستند که در دستیابی به توسعه پایدار نقش حائز اهمیتی داشته و نیروی انتظامی نیز در بسترسازی این مهم، برنامه‌های جامعی را با رویکردی اجتماعی اجرایی ساخته است.

وی مشارکت مردمی را رکن محوری امنیت پایدار در جامعه اسلامی دانست و به تبیین مهم‌ترین دغدغه‌های مردمی در حوزه نظم و امنیت اجتماعی پرداخت و با اشاره به برنامه‌ریزی پلیس در حوزه مسائل اجتماعی استان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین درخواست‌ها در حوزه امنیت اجتماعی برخورد با سارقان است که نیروی انتظامی استان در راستای مأموریت و وظیفه خود طرح‌های گسترده‌ای را در برخورد با سارقان عملیاتی کرده است.

این مقام انتظامی اضافه کرد:در عملیات یک‌ساله پلیس شهرستان یک هزار و 113 نفر سارق دستگیر و 67 دستگاه خودرو و 90 دستگاه موتورسیکلت مسروقه و تعداد 3 هزار و 750 فقره انواع سرقت‌های دیگر کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اراک افزود:در حوزه برخورد با معضل مواد مخدر در قانون برای 27 دستگاه وظیفه مشخص‌شده است که لازم است با توجه به مسئولیت‌ها، مواد مخدر به‌عنوان یک دغدغه اجتماعی در جامعه به‌ویژه در حوزه خانواده‌ها و دیگر حوزه‌های اجتماعی بدان توجه و در راستای مقابله هدفمند با آن برنامه‌ریزی مستمر شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در حوزه مقابله و با توجه به نوع مسئولیت‌های پلیس، 205 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح شهرستان اراک کشف و 2 هزار و 915 نفر در خصوص جرائم مرتبط با مواد مخدر دستگیر شدند.

مختاری در ادامه به برنامه‌ریزی پلیس شهرستان در مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و اظهار داشت: در این عملیات 141 نفر قاچاقچی کالا دستگیر و در حدود 52 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف و76 دستگاه خودرو از قاچاقچیان کالا توقیف شد.

وی در ادامه بیان داشت: ثبات و ارتقاء امنیت اجتماعی را در تعامل دوسویه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و اقشار مختلف مردمی عنوان و بیان کرد: مشارکت مردمی، میزان احساس امنیت اجتماعی در یک جامعه را شکل می‌دهد و در ارتقاء امنیت لازم است هر فرد ضمن شناخت حق‌وحقوق خود، نسبت به حقوق دیگران نیز شناخت داشته باشد و انجام آن را تکلیفی بر خود بداند.

فرمانده انتظامی شهرستان اراک در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان هرگونه گزارش و اطلاع پیرامون وقوع و یا احتمال وقوع انواع جرائم در محل زندگی‌شان را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کنند تا در خصوص پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم خیز طرح‌ریزی عملیاتی لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول