اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

فعالیت ۴ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با اشاره به فعالیت ۴ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی گفت: در سال‌های گذشته نزدیک به ۱۵۰۰ قلم کالا وارد کشور می‌شد اما این رقم به ۱۰۰ قلم رسیده است.

فعالیت ۴ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی

صابر پرنیان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: انتخاب شعار سال به عنوان سال جهش تولید انتخابی کاملاً دقیق، علمی، عمیق و منطبق با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشور بوده است.

وی ادامه داد: سال رونق تولید را تجربه کردیم و از طرفی هم تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه دشمن قرار داریم و با این انتخاب در واقع یک حالت تهاجمی پیدا می‌کنیم و از ظرفیت‌های کشور می‌خواهیم بیشترین استفاده را در این جنگ اقتصادی ببریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران خاطرنشان کرد: این فرصت بسیار بی‌بدلیل و بی‌نظیری برای تولیدکنندگان، صاحبان کسب و کار، صنعت و تولید در کشور ایجادشده که بتوانیم از این اقیانوس بیشترین بهره‌برداری را ببریم.

پرنیان اضافه کرد: در واقع شعارهای سال نزدیک به یک دهه اخیر که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری و تبیین شده در حوزه تولید است که جهش تولید هم در واقع مکمل و تکمیل کننده این شعارها و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که باعث خواهد شد تا شهرک‌های صنعتی قوی شوند.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور، اقتصاد قدرتمندی است و ظرفیت‌های بسیار بالایی داریم، تشریح کرد: در شهرک‌های صنعتی کشور نزدیک به ۴۰ هزار طرح نیمه تمام و نزدیک به ۱۵ هزار طرح بالای ۶۰ درصد فیزیکی داریم که در مرحله نصب ماشین آلات بوده و ۴۵۷ کوچه صنعتی شناسایی شده است که این‌ها می‌توانند زنجیره تولید کشور را قوی کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران یادآور شد: حدود ۸۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی فعال در کشور داریم که می‌توانند با تولید کالاهای موردنیاز مردم اقتصاد کشور را به سمت اقتصاد پایدار و غیرنفتی ببرند.

پرنیان در ادامه ابراز داشت: علی‌رغم اینکه سال گذشته با شروع تحریم‌های همه جانبه و فروپاشی اقتصاد کشور را نشانه گرفته بودند نه تنها هیچ مشکلی در تولید نداشتیم بلکه شاهد افزایش اشتغال و تعویض نهضت ساخت داخل را داشته و حدود ۲ میلیارد یورو  صرفه جویی صورت گرفت.

وی افزود: نزدیک به ۱۵۰۰ قلم کالا که تا سال‌های گذشته وارد کشور می‌شد اما این رقم به ۱۰۰ قلم رسیده است و عمدتاً در بحث ماشین آلات و مواد اولیه‌ای که واردات نداشتیم تولید انجام می‌شود.

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان تهران اظهار داشت: تراز صادرات ما در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته خوب بوده و وضعیت رشد اقتصادی هم در بخش صنعت معدن مثبت شده است و همه این‌ها نشان می‌دهد که ظرفیت‌های اقتصادی کشور بی‌نظیر است.

پرنیان خاطرنشان کرد: در چندین سال گذشته حدود ۴۵۰۰ شرکت دانش بنیان تشکیل شده است که در شهرک‌های صنعتی در حال فعالیت هستند و حدود ۴۵ هزار واحد صنعتی و حدود ۴۰ هزار طرح صنعتی نیمه تمام داریم و این در واقع ظرفیت عظیم کشور را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: با انتخاب شعار سال با عنوان جهش تولید باید همه دستگاه‌های اجرایی و همه قوا دست به دست هم دهند تا این شعار محقق بشود و قوانین دست و پا گیر را باید مقررات زدایی کنیم و باید به بدنه خصوصی هم کمک کنیم.

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان تهران بیان کرد: سیستم نظام بانکی و مالی، گمرگ، نظام مالیاتی، نظام تأمین اجتماعی همه باید در راستای تولید قرار بگیرند و ستادهای رفع موانع تولید باید هم فعال‌تر و هم مصوباتش لازم الاجراء بشود و در واقع یک ادبیات و گفتمان مشترک در کشور با عنوان اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد.

پرنیان یادآور شد: شعارهای سال‌های گذشته که در حمایت از تولید و حمایت از کالاهای ایرانی و رونق تولید بود امسال نیز با شعار سال جهش تولید اثرات آن را مردم در زندگی روزمره و معیشت شان بهتر از گذشته خواهند دید.

وی ادامه داد: امسال برنامه ما در شهرک‌های صنعتی این بوده که زیرساخت‌های لازم مثل آب، برق، گاز و راه دسترسی را مهیا کنیم چرا که این واحدهای صنعتی نیمه تمام در حال تکمیل است.

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان تهران افزود: عمدتاً سیستم مالی و بانکی باید به کمک این واحدها بیایند و آن‌ها را تزریق منابع کنند که این‌ها بتوانند ماشین آلات را تجزیه و سرمایه در گردش به موقع با سهل‌ترین شرایط در اختیار این واحدها قرار بگیرد.

پرنیان اظهار داشت: در واقع بخشی از این کارها جهش تولید بوده و بخش دیگر از تحقق این شعار این است که بتوانیم بهره وری را بالا ببریم، قیمت کالا را پایین و کیفیت را بالا ببریم و تولید کالای انبوه و صادرات را محور انجام بدهیم یعنی کالاهای ما بتوانند با سایر کالاهای دیگر رقابت کند و این ظرفیت در کشور موجود است.

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: اگر با برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم پتانسیل‌های کشور را در یک جهت و در یک راستا که همان جهش تولید است قرار دهیم شعار سال حتماً محقق خواهد شد و باید همین‌طور هم باشد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/م/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول