اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اقدامات شعارگونه نمی‌تواند «جهش تولید» را عملیاتی کند/ هفت خوان رستم پیش پای تولید

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: کار کردن در فضای فعلی برای تولیدکننده دشوار است. برای جهش تولید باید شعارزدگی را کنار گذاشت و در عمل فضای کسب و کار را برای رونق و جهش تولید مهیا کرد.

اقدامات شعارگونه نمی‌تواند «جهش تولید» را عملیاتی کند/ هفت خوان رستم پیش پای تولید

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، درباره راه‌های تحقق شعار سال و کمک به «جهش تولید» اظهار کرد: هنوز بسترهای مناسب برای شکل‌گیری تولید بدون دغدغه و مانع در کشور چندان فراهم نیست و وقتی این مشکلات به بستر ناامنی اقتصادی موجود اضافه می‌شود کسب و کار و تولید را از صرفه خارج می‌کند که دلسردی تولیدکنندگان و از بین رفتن فرصت‌های شغلی را به‌دنبال دارد.

وی ابراز داشت: غیر از ضرورت ساماندهی قوانین و مقررات مصوب، چاره‌جویی برای نبود تعامل بین دستگاه‌های مختلف که موجب ایجاد ناهماهنگی بین کارکنان دستگاه‌ها و تولیدکنندگان  می‌شود، ضرورت دارد.

 هفت‌خوان رستم در ادارات  برای تولید کننده

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس توضیح داد: فردی که می‌خواهد تولیدی را شروع کند و یا مشکل اداری دارد، باید در یکایک دستگاه‌هایی مثل محیط‌زیست، جهادکشاورزی و صنعت و معدن حضور یافته و هفت‌خوان رستم در ادارات مختلف را طی کند.

فرهنگی متذکر شد: برای جهش تولید لازم است، ضوابط غیرضرور و مخل تولید که بسیاری از آنها تحت تاثیر بخشنامه‌ها و ضوابط داخلی دستگاه‌های اجرایی است، به جد حذف شوند و حتی‌المقدور دستگاه‌های مختلف ساز و کارهای داخلی خود را از حالت انسانی خارج ساخته و دولت الکترونیک و استفاده از فضای مجازی به معنای واقعی عملی شود.

باید شعارزدگی را کنار بگذاریم

منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم با بیان اینکه باید شعارزدگی را کنار بگذاریم و در عمل پایبند رهنمودهای مقام معظم رهبری باشیم، یادآور شد: همه صحبت از حمایت از تولید می‌کنند و شعارهای رنگارنگی می‌دهند؛ اما در عمل شرایط همان اوضاع قبلی است.

کار کردن در فضای فعلی برای تولیدکننده بسیار سخت است

وی خاطرنشان کرد: کار کردن در فضای فعلی برای تولیدکننده بسیار سخت است و برای جهش تولید باید شعارزدگی را کنار بگذاریم و در عمل فضای کسب و کار را برای رونق و جهش تولید مهیا کنیم.

فرهنگی بر لزوم شناسایی خلاءهای موجود و حلقه‌های مفقوده و تکمیل زنجیره تولید و فروش محصولات تاکید و ادامه داد: ما باید به‌جای پرداختن به مسائل به‌صورت شکلی و کلی و تکرار مکررات، به سمت رفع نیازهای واقعی جامعه و تولید حرکت کنیم که این کار شدنی و در دسترس است ولی متاسفانه از سوی دستگاه‌های دولتی مورد غفلت قرار می‌گیرد.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس اذعان داشت: مسائلی مثل تامین نقدینگی و مواداولیه تولید هنوز محل چالش و وابستگی به خارج، ضعف روابط بین‌الملل و مشکلات تحریم‌ها به قوت خود باقی است؛ باید به دور از نگاه جزیره‌ای و به شکل اساسی به این موضوعات توجه شود.

انتهای پیام /60026/س/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول