اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ایجاد 6 نقاهتگاه برای بیماران کرونایی توسط سپاه بیت‌المقدس در کردستان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس گفت: 6 نقاهتگاه توسط سپاه بیت‌المقدس در شهرستان‌های مختلف استان ایجاد می‌شود.

ایجاد 6 نقاهتگاه برای بیماران کرونایی توسط سپاه بیت‌المقدس در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار سیدصادق حسینی پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری عملیات سراسری دفاع بیولوژیک شهدای مدافع سلامت سپاه کردستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سپاه از روز اول که این مسئله شیوع ویروس کرونا در کشور پیش آمد به صورت کامل برای دفاع همه جانبه با استفاده از تمام امکانات و تجهیزات به میدان مبارزه آمده است.

وی خاطرنشان کرد: با تدبیر و فرمان حضرت آقا همه امکانات و ظرفیت‌ها را پای کار آورده‌ایم که بتوانیم در مهار این ویروس به دولت و دانشگاه علوم پزشکی کمک کنیم.

سردار حسینی تصریح کرد: به تبع کشور، در استان کردستان نیز سپاه همه امکانات و تجهیزات را پای کار آورده و تلاش کردیم که با بهره‌گیری از امکانات و نیرو و تجهیزات در حوزه کمک به مردم و مبارزه با این ویروس نقش‌آفرینی کنیم.

فرمانده سپاه کردستان افزود: ضدعفونی معابر عمومی و محلات حاشیه و غیره، آموزش، توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی و فرهنگ‌سازی در فضای مجازی و فضای حقیقی و رسانه‌ای از جمله اقدامات انجام شده سپاه بیت‌المقدس در این راستا در استان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم گرفتیم برای اینکه با امکانات بیشتری در این میدان حضور پیدا کنیم امروز یک عملیات سراسر دفاع بیولوژیکی شهدای مدافع سلامت در کشور شروع شد و در استان ما هم با رمز مبارک یا ابا عبدالله حسین آغاز شد.

سردار حسینی با بیان اینکه در قالب این عملیات تمام تجهیزات و امکانات را به میدان آورده ایم، گفت: ما قبلا شبانه از ساعت 12 در خیابان‌ها کار ضدعفونی انجام می‌دادیم از امروز به بعد بخش‌های مختلف شهرها از جمله شهر سنندج و سقز را پاکسازی و ضدعفونی خواهیم کرد این عملیات و رزمایش بزرگ در تمام شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌های سپاه برای مقابله با این ویروس بیمارستان صحرایی شهید قاضی با 60 تخت بیمارستانی است که در استادیوم 22 گولان سنندج مستقر شده است.

وی افزود: انشاءالله که نیاز به استفاده از این بستر نباشد، ولی اگر نیاز شد این ظرفیت برای بیمارانی که کرونایی که از بیمارستان ترخیص می‌شوند برای طی دوران نقاهت در این بیمارستان پذیرش می‌شوند.

فرمانده سپاه کردستان گفت: بخش آزمایشگاه وهم اتاق عمل دارد و علاوه براین در 5 نقطه دیگر در شهرهای سقز، سنندج، بانه و مریوان امکانات و نقاهتگاه برابر با 519 تخت را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای این رزمایش در کنار مردم و با مردم بودن است سپاه تمام امکانات را برای خدمت به مردم آماده کرده و در پایان رزمایش نیز بسته‌های بهداشتی در بین مردم توزیع خواهد شد.

وی در پایان گفت: شاید یکی از جلوه‌های نام‌گذاری امسال به عنوان جهش تولید جهش سلامت است مردم باید این احساس را کاملا درک کنند که نظام در کنار آنان است.

وی از سلامتی و امنیت به عنوان دو نعمت مجهول نام برد و گفت: سپاه در هر دو بخش تامین امنیت و سلامت مردم تلاش می‌کنند و امروز همکاران ما در خطوط مرزی در راستای تامین و حفظ امنیت پایدار تلاش می‌کنند.

سردار حسینی توصیه‌هایی هم برای مردم استان داشت و عنوان کرد: از مردم فهیم استان می‌خواهیم با رعایت مسائل بهداشتی و خود قرنطینه‌گی بستر شکست این ویروس را فراهم سازند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول