اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تئوری‌های «جهش تولید» در قشم تدوین شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از تدوین تئوری‌های تحقق شعار «جهش تولید» متناسب با ظرفیت‌های این جزیره و آغاز فاز عملیاتی آن خبر داد.

تئوری‌های «جهش تولید» در قشم تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حمیدرضا مومنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهم‌ترین اولویت سازمان منطقه آزاد قشم در راستای تحقق شعار سال‌جاری، فعال‌‌سازی واحدهای راکد، نیمه‌ راکد و فراهم‌سازی بستر فعالیت واحدهای تولیدی با حداکثر ظرفیت است.

وی، تولید برای صادرات را از سیاست‌های زیربنایی منطقه آزاد قشم برشمرد و افزود: شرکت‌های دانش بنیان این جزیره را می‌توان از طلایه‌داران و مجاهدان خط مقدم تلاش برای تحقق جهش تولید قلمداد کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: حذف بروکراسی و تشریفات اداری صدور و تمدید مجوز فعالیت واحدهای تولیدی و نیز تسهیل و تسریع فرآیند صادرات یکی دیگر از سیاست‌های این سازمان در راستا تحقق شعار سالجاری است.

مومنی ادامه داد: در همین راستا، قوانین و تشریفات گمرکی مورد بازنگری قرار خواهد گرفت و درچارچوب اختیارات نسبت به اصلاح و کارایی بیش از پیش آن اقدام خواهد شد.

وی تحول در ارائه تسهیلات شیلاتی را از دیگر اقدامات پیش روی خواند و اضافه کرد: این تسهیلات با رویکرد افزایش تولید و صادرات ارائه می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به ظرفیت عظیم قشم در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی، بیان کرد: بهره‌برداری از پروژه‌های این حوزه به منظور جلوگیری از خام فروشی با هدف ارزآوری و توسعه اقتصادی کشور در دستور کار قرار دارد.

مومنی ابراز داشت: حمایت از صنایع خرد و مشاغل خانگی، ایجاد زنجیره تولید و بهره‌گیری حداکثری از موقعیت استراتژیک قشم با فعال‌سازی کریدورهای جدید تجاری در جهت کسب سهم از ترانزیت بین‌المللی از دیگر سیاست‌های جهش تولید در منطقه آزاد قشم است.

وی عنوان کرد: نوآوری توسعه محور در صنعت توریسم را به عنوان یکی از سیاست‌های اساسی قشم دنبال خواهیم کرد چرا که از مهمترین مولفه‌های توسعه پایدار جزیره به شمار می‌رود.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به تکمیل تدوین تئوری‌ها و آغاز فاز عملیاتی جهش تولید، خاطرنشان کرد: تحقق سیاست‌های جهش تولید در جزیره قشم را منوط به هم‌فکری و هم‌افزایی با دانشجویان، نخبگان و متخصیص کشور خصوصا قشموندان می‌دانیم.

انتهای پیام/88050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول