اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

خسارت 36 میلیاردی سیل به باغات بوشهر/ 160 دام تلف شدند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر با اشاره به خسارت سیل و تگرگ به اراضی و محصولات کشاورزی شهرستان‌های جنوبی استان گفت: برآورد اولیه حاکی است افزون بر ۳۶۳ میلیارد ریال به کشاورزی خسارت وارد شده است.

خسارت 36 میلیاردی سیل به  باغات بوشهر/ 160 دام تلف شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدتقی منوچهری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جاری شدن سیل و بارش تگرگ در 2 روز گذشته در استان بوشهر اظهار داشت: بارش باران شدید همراه با تگرگ به اراضی و محصولات کشاورزی خسارت وارد کرد.

ئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه به 810 هکتار اراضی کشاورزی، باغات مرکبات و زیتون شهرستان جم خسارت وارد شد خاطر نشان کرد: بارش تگرگ به باغات مرکبات و زیتون جم به میزان 35 درصد خسارت وارد کرد.

وی میزان خسارت وارد شده به باغات مرکبات و زیتون جم را 351 میلیارد ریال دانست و بیان کرد: در بارش 2 روز گذشته به 813 هکتار اراضی گندم، جم دیم و محصولات گوجه فرنگی خسارت وارد شد.

منوچهری با اشاره به خسارت به 800 هکتار اراضی جو و گندم دیم و 13 هکتار اراضی گوجه فرنگی خاطر نشان کرد: میزان خسارت وارد شده به اراضی گندم، جو دیم و گوجه فرنگی شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر 7 میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی، از تلف شدن 160 دام کوچک خبر داد و افزود: در سیل 2 روز گذشته در جنوب استان بوشهر به 160 راس دام کوچک، 250 قطعه مرغ بومی و 10 تن علوفه دامی خسارت وارد شد که میزان خسارت 3.5 میلیارد ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه عمده این محصولات، اراضی و دام‌ها تحت پوشش بیمه نبودند گفت: در جریان وارد شدن خسارت به  محصولات کشاورزی به گرده افشانی نخیلات جم به حجم 300 هکتار خسارت وارد شد که تولید محصول نخیلات را  مختل کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول